8 Şubat 2012 Çarşamba

Yayla Çorbası!


Geçenlerde bir köşe yazarı paylaşmıştı Fransız yazar Jean-Paul Clebert "Çorbanın yokluğu yıkımdır" dermiş..Hazır söz hoşuma gitmişken çorba yazımı güncelleyeyim dedim:) (21.11.2012)

Bu çorbayı yanlış hatırlamıyorsam ortaokulsondan beri yapıyorum.Tarifi de sınıf arkadaşıma ait, o da annesinden kapmış, annesi de geçenlerde rahmetli oldu, haberi alınca çok üzüldüm..

Malzemeler=

4 kaşık un
7 kaşık yoğurt
1 yumurta
1 çay bardağı pirinç
Su (artık miktarında kafanıza göre takılacaksınız, zira ben de öyle yapıyorum, sevdiğiniz yoğunluğa göre ayarlayıverin.
Tuz

Yapılışı=

Un, yoğurt ve yumurtayı az su ile bir çırpma teli yardımıyla çırpınız.Üzerine yeteri kadar su ilave ediniz.Altını çok açmadan ara ara karıştırarak pişiriniz.Kaynamaya başlayınca yıkanmış pirinci atınız.Bir sos tavasında az tereyağ az ayçiçekyağını eritiniz,nane, kırmızı tozbiber ilave ediniz.Pirinç pişince çorbanın üzerine yağı gezdiriniz.Tuzunu da ilave ederek altını kapatınız.Çorbanız servise hazırdır.

Ben artık çorbalara mutlaka sıvıyağ da ekliyorum, hatta bazen sadece sıvıyağ katıyorum.Çok fazla yağdan da hiç hazzetmiyorum çorbalarda.Naneyi de hallice katıyorum çocuklarımdan ötürü.Siz miktarları fazlalaştırabilirsiniz.

Bu arada eltim de ablasından yeni bir yöntem öğrenmiş çorbaya pirinci pişince sıvıyağı ve naneyi direk katıyor,öyle de güzel oluyor, hem tava da temiz kalıyor:)

Afiyet olsun..

6 yorum:

  1. ben süzme yoğurtla yapıyorum ama son zamanlarda hep kesildi(yumurta katmama rağmen)bu defa tarifini denicem, ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  2. oooooyyyy üfffp dedim
    bu soğukta sefamız olsun canım
    ellerine sağlık
    :)

    YanıtlaSil
  3. istanbul soğugunda ilaç gibi çorba,ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  4. nasıl severim ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
  5. Of ki ne açım bu saatte nasıl canım çekti bir bilsen.
    Helal sana o yıllardan bu yana kadın idolsun

    YanıtlaSil

  6. Noblesse,umarım beğenmişsindir

    bir kase lezzet,çok merci

    otuzundansonra,tşk. ederim, nerelerdesin?

    pembe fiyonk, tşk. ederim canım

     Stil Direktörü ,hahaha idol sensin




    YanıtlaSil

☼ Reyhan'a Yorum Bildir ☼

UNUTMA

Öleceğimiz son günden bugüne bir perspektifle bakacak olsaydık,kararlarımız çok farklı olurdu.(Leadbeater)