15 Nisan 2011 Cuma

Buyrun bir de burdan yakın!Güneşten korunayım derken kanser olmayın sakın!

Hürriyet Gazetesi Kelebek eki yazarı Melis Alphan bugünki köşesinde der ki=

Aklınızda olsun
Evdeki o 30-40 koruyuculu güneş kremlerini çöpe atın. Doğal yöntemlerle cildi güçlendiren güneş kremleri yapmak peşinde olan Semih Dinler anlatıyor: “30-50 SPF koruyuculu güneş kremleri, titan dioksit içeriyor. 

Titan dioksit güneşin altında havadaki oksijen molekülünü parçalıyor, serbest radikaller yayıyor. Bu kimyasal reaksiyon da cildinizin üzerinde oluyor. Yani 40-50 SPF diye aldığımız kremler kanser yapıyor.”

Evde yulafla, yoğurtla, zeytinyağıyla falan yüz maskesi yapmaya kalkmayın: “Kozmetiğin birinci şartı üretimde mikro biyolojik kirlilik olmaması; içinde  olmamalı. Eve dışarıdan aldığınız hiçbir ürün böyle bir filtreden geçmemiştir. Zeytinyağının içinde küf oluşabiliyor. Köylü zeytini topladığında çuvalın içinde birbuçuk gün bekletse küf oluşuyor.” Yani o zeytinyağıyla yapılan maskeden hayır gelmez. 

Kozmetikleri buzdolabında saklamayın: “Kremler yağ içerir ve doğal yağlar 8-10 derecenin altında muhafaza edilmemeli, sertleşmeye, akışkanlığını kaybetmeye başlar, yapısı bozulur.”

Haydi bakalım ayıklayın pirincin taşını..

Şimdiye kadar güneş kremi kullananlar ne olacak?

Güneş kremi yerine ne kullanılacak?

Benimse güneş kremi kullanma tarihim çok yeni..2 yıldır kullanmaya başladım,düzenli olmasa da kışın da güneş kremi kullanılmalı diyenlere kanıp düzensiz olarak kullandım..

Velhasılı kelam kanser olma nedenlerime biri daha eklendi,hepsi bu..Evlerden ırak olması umuduyla..Hay bin tuzak..




10 yorum:

  1. Ne enteresan bir gezegende yasiyoruz. Madem bu maddeyi koyuyorsunuz icine, neden sloganlarinizda gunesin yarattigi etkiden korunmak icin 30 dan fazla kullanin diyorsunuz.

    Madem sursemde surmesemde hasta olacam... Maliyetsiz olani alayim bari... Tovbeler tovbesi yahu...

    YanıtlaSil
  2. hoppala. hadi bizi bırak ya kuzuma sürdüğüm onca güneş kremi. fasafiso mu ?

    YanıtlaSil
  3. Ben bebişlerime ne sürücem peki denize gidince...Ya bunu yenimi görmüşler nerde sağlık bakanlığı? yada kim bakıyorsa ???

    YanıtlaSil
  4. haydaaa ne yapacağız peki

    YanıtlaSil
  5. Ben 30 faktörün üzerindeki güneş koruyucuların gereksiz olduğunu duymuştum. 30 SPF yeterli güneş koruyucu olarak. Evde yapılan doğal kremleri tembelliğim sebebiyle zaten hiç denememiştim :)Tembeliğin faydaları ;)

    YanıtlaSil
  6. Valla bunları ne okumak ne duymak istiyorum.Karıştırdılar milletin aklını.Neye elini atsan zararlı.İçtiğimiz su bile.Ne yapabilirizki.Kullan gitsin:(
    Sevgiler canım:)

    YanıtlaSil
  7. Reyhan'ım son yıllarda gdo vs derken ne yapacağımızı şaşırdık hayatım hatta güneş o derece zararlı ki; teyzeme ameliyat sonrası 5 sene yasak dediler .( Ne yapacağımızı şaşırdık hale bakın ya! yaşamak lüks resmen

    YanıtlaSil

  8. Peri Tozu Fotograf,ne desen haklısın canım

    Küçük Mucizem,şaşırdık ki o biçim:)

    sevtap(karabidikim),kontrolsüz bir ortamda her şey mümkün..

    mine,bilen beri gelsin..

    Yeşim,tembelliğin işe yaradı ya deyme keyfine deel mi?

    ♥GÖNÜL ÇELEN♥,soru işaretleri ile nereye kadar diyorsun yani:)

    ஐ : ) STİL DİREKTÖRÜ ( : ஐ,Allahtan benim hiç güneşlenme lüksüm olmadı,hatta hiç hazzetmem,bakalım karım ne olur bu işte..Aman teyzene dikkat cano,çıkmasın güneşe..

    YanıtlaSil
  9. hadi be! şimdi baktım açılmamış güneş kremime ki onca para verdim ben buna yazıyor gercekten içindekilerde. e cilt doktorum vermişti bunu?! gerçi ne kanser yapmıyor ki artık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne yapacağımızı şaşırdık bu bağlamda..

      Sil

☼ Reyhan'a Yorum Bildir ☼

UNUTMA

Öleceğimiz son günden bugüne bir perspektifle bakacak olsaydık,kararlarımız çok farklı olurdu.(Leadbeater)