23 Kasım 2011 Çarşamba

DON' sal mevzular

Bu yıl ilkokula başlayan evladım bir karikatür hastasıdır..Nerede bir karikatür görse okutur bana, inşallah bu yıl okumayı sökünce bana muhtaç olmayacak bu bağlamda..

Yine bir gün gazetede bir karikatür vardı karakter sapanla taş atıyordu..Yavrum dedi ki bana:

-Anne bak bu sapanı don lastiğinden yapmışlar..Şaşırdım, "bu çocuk don lastiğini nereden bilsindi?!" falan oldum..Zira evimizde donlara lastik takma gibi bir etkinliğe imza atmamıştım, zira donlar hazırdı..Yavrum benim küçüklüğümde yaşamış olsa neyse, zira o zamanlarda çoğu ev hanımı hane halkı donlarını kendi diker, lastiğini de takardı..Bu donlar da genelde paçalı olurdu, gecelik basmasından dikilirdi..İnce zarif desenli olanı makbuldü. Don dikmeyi beceremeyen ise evde komşuya verilebilecek cinsten ne varsa bir tabak hazırlar, don kumaşını da alır soluğu dikiş bilen olan bir kapıda alırdı..

Neyse efendim benim şaşkın halimin imdadına büyük evlat yetişti..Dedi ki;

-Anne, o don lastiğini Arog filminden öğrendi..O zaman dank etti hafızaya, doğru ya Cem Yılmaz amcası donunun lastiğini çıkarıp sapan yapmıştı da öyle taş atmıştı Allah' ın kazması ejderhaya..Ben hayatımda öyle ejderha görmedim (Ahahah sanki çok ejderha görmüşüm de öylesi kalmış:). Af buyurun bizim memlekette öylesine "malın karın altı " derler..

Şimdi bu noktada konuyu nereye getireceğim..Arog filminde don sanayiinin uyuyakaldığı kanaatindeyim..En azından benim oğlum kadar kalmamış akıllarında..Sürseneydiniz piyasaya Cem Yılmaz donları bunlar diye..Sonra don lastiği sanayii de uyumakta..Siz de Cem Yılmaz'ın don lastiği bunlar derdiniz..Hele dikiş makinası sanayii hepten uykuda yatıya kalmış..Sür reklamı "İşte Cem Yılmaz donlarını dikebileceğiniz makine budur" diye..

Sağlık sanayii ise evde dikilen donların daha sağlıklı olduğu, özellikle paçalı olanlarının hayli makbul olduğuna dair basına bülten verirseydi olay tamamdı..

Arama şimdi Mehmet' im Öz' ümü..Koca Amerika' ya bile giydirir vallahi bu donları sağlıklıdır diye..

Konu don olunca şu tanga olayına da değinmeden geçemeyeceğim, nedir ayol o öyle bildiğin ip..Ben onu bunu anlamam maazallah üşütür, sistit olursunuz da git gel wc yolunda telef olursunuz benden söylemesi....


8 yorum:

  1. ah bacım ya yine kopardın beni .Hanidir bu kadar gülmemiştim. Bu arada da bugün üçüncü don mevzusu :))
    Kordon kemeri öğrendik bugün .dedim ne konur bu kordon kemerin içine . Hoca gavurca bir ad dedi. bende desenize hocam don lastiği diye deyince biizm hocada koptu. Yok bacım benden modacı olmaz ben anladım. :)))

    YanıtlaSil
  2. haha çok keyifli bir yazıydı reyhanım ya ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
  3. Gülümsettiniz ailecek beni sabah sabah :)) Çok güzel bir yazı olmuş bu arada şu tanga olayında oyum sana ;)

    YanıtlaSil
  4. Karikatürden girip dondan çıkarak büyük bir başarı sağladığınız yazınızı büyük bir heyecanla okudum, daha nerelere gidecek diye :D

    Dünyadaki bütün sektörlerin uyuduğuna da sizin sayenizde şahit olduk :))

    Teşekkürler .

    YanıtlaSil
  5. ya akdınım sen beni güldürüyorsun hep çok yaşa e mi gece gece yarıldım yine bağlamana kurban olaylar korksun senden .)

    YanıtlaSil

  6. Senem,gülmek gülzedir:)Ahahah alemim benim..

    gülümse,yüreği güzel arkadaşım sağolasın.

    Damla,çok merci..1 oy cepte o vakit:)

    Anindayorum.com (LtfMtlr),Güzel yorumunuz için teşekkür benden..

    ஐ : ) STİL DİREKTÖRÜ ( : ஐ, canımsın..

    YanıtlaSil
  7. Güzel esprileriniz için bende ayrıca teşekkür ederim :))

    YanıtlaSil
  8. Sen çok yaşa canom ya olayı nerdeen nereye bağladın helal sana :)) Harikasın canım benim seviyorum senii...

    YanıtlaSil

☼ Reyhan'a Yorum Bildir ☼

UNUTMA

Öleceğimiz son günden bugüne bir perspektifle bakacak olsaydık,kararlarımız çok farklı olurdu.(Leadbeater)