4 Ağustos 2012 Cumartesi

Okullarda diksiyon dersi şart

Sevgili dostlar değerli eşim akşam iftar sonrası sohbet ederken ortaya bir fikir attı=

Okullarda diksiyon dersi şart


Ve bu fikir benim kafama fena yattı..Sizin de yattığı bak yattı deyin, yatmadıysa yatmadı ayakta deyin, no problem..

Şimdi etrafınızdaki gençlere bir bakın hele, nasıl konuşuyorlar, ya da bir seminerde rastgele katılımcılardan birilerini kaldırın, kürsüye gel şu konu hakkında fikirlerini söyle..Acaba kaç kişi özgüven sahibidir bu konuda, devasa bir topluluk karşısına çıkıp evelemeden gevelemeden fikirlerini ortaya atsın..

Kimisi konuşurken heyecanlanır, beynindekileri yanlış dile döker, kimi hiç konuşamaz.

Geçmişten günümüze tüm siyasetçileri gözünüzden geçirin, hakikaten içlerinde adam hatip arkadaş diyebileceğiniz insan kaç kişi?...Eeeee diye lafı uzatan kaç kişi?

Bu konuda ailelere de çok iş düşüyor, çocuklarınıza özgüven aşılayınız, Türkçe'yi güzel telaffuz ediniz. "Türkçe insanın anayurdudur" der Heidegger..Çocuklarınıza toplum önünde konuşma alışkanlığı kazandırınız.Ama bu eğitim olarak okullarda da verilirse bence çok yerinde bir iş olur..

Haksız mıyım?

17 yorum:

  1. çok iyi bir fikir bence, çok mantıklı buldum

    YanıtlaSil
  2. Kesinlikle sonuna kadar katılıyorum..
    Hele şu lise öğrencileri var ya biri de benim oğlum!özellikle onlara verilmeli....
    Her kelimesini düzeltmekten iflahım kesildi ...

    YanıtlaSil
  3. Abla bende yatsa sende ne yatsa ne çıkar.. Başkalarında ayık ayakta gezerken..

    YanıtlaSil
  4. özgüven önemli ama yeterli değil tabii, biz gerçekten dilimizi tanımıyoruz maalesef. "türkçe yazıldığı gibi okunur" diye öğretilir okullarda hep. aslında konuşma dili ile yazı dili tam da aynı değildir. sadece yazı dilini öğreten bir müfredatımız var. oysa konuşma dili, diksiyon da öğretilmeli.

    YanıtlaSil
  5. İyi fikir,hele internet yazışmalarında resmen dilimiz katlediliyor...Sinir oluyorum,hangi birini uyaralım..

    YanıtlaSil
  6. ben de çok haklısın, üstelik yeni nesilin eskiye oranla çok daha ahlak, saygı vs gibi kavramlardan da uzak yetiştiğini düşünüyorum..

    YanıtlaSil
  7. bizim lise de hitabet dersimiz vardı yeterli değil tabii, olmalı bencede daha alt sınıflardan itibaren

    YanıtlaSil
  8. aslında daha anaokulda yada kreste baslıyor. sıır ya da sarkıyla sahneye atıyorlar yavrularımızı. Melisa'nın topluluk önünde konusması ya da utanması olmuyor o yuzden.

    YanıtlaSil
  9. çok çok mantıklı , ben üniversitede bile vakit bulsam da gitsem diyorum halbuki koy zorunlu ders olarak :/ şu üniden hayatıma katkıda bulunacak kalıcı bir şey kalsa fena mı olur :)

    YanıtlaSil
  10. bencede olmalı.. çok haklısın canım...

    YanıtlaSil
  11. Birde hep daha iyileri olsun diye düşünürken , şimdi gelen sistemi görmek / bilmek düşündürüyor insanı..

    YanıtlaSil
  12. Ben de sonuna kadar katılıyorum.Diksiyon telaffuz çok önemli .Ben bazen karşımda kelimeleri yutarak konuşanların ne dediğini anlamıyorum bile .Ve bu da bana çok sıkıcı geliyor.

    YanıtlaSil
  13. olabilir evet iyi fikir bence..yattı bana da:))

    YanıtlaSil
  14. Kesinlikle haklısın ablacım maalesef ezberci bir sistemle tamamen özgüvensiz bir şekilde yetiştiriliyoruz ve kalabalıklar karşısında nutlumuz tutuluyor.Şu an geçerli müfredatta fazlasıyla gereksiz ders bulunduğunu düşünüyorum bunların yerine çocukların ileride gelişimlerini olumlu yönde etkileyecek derslerin konması çok daha yararlı olacaktır.

    YanıtlaSil
  15. doğru kesinlikle. Teşekkürler paylaşım için. Bloğuma beklerim.

    nymphatthelake.blogspot.com

    YanıtlaSil
  16. Aynı fikrim bu yıl da geçerli dostlarım..

    YanıtlaSil

☼ Reyhan'a Yorum Bildir ☼

UNUTMA

Öleceğimiz son günden bugüne bir perspektifle bakacak olsaydık,kararlarımız çok farklı olurdu.(Leadbeater)