7 Eylül 2012 Cuma

Aradığını kadınlarda bulamazsın evladımmmm!

Masal bu ya..".ben anlatanların yalancısıyım klişesinin arkasına sığınaraktan" başlıyorum=

Bir varmış bir yokmuş..Vaktin birinde çok zengin bir aile varmış.Evin beyi çalışır, hanımı da eve fakir kızları toplar onlara yedirirmiş beyin çalıştıklarını.Kızlar da çok severmiş evin hanımını, bir dediğini iki etmemeye çalışırlarmış.Hanım okumaya, ilim irfan öğrenmeye çok önem verirmiş.Kızlarla birlikte sürekli ilim meclislerinde konu komşuyu da toplar okurlar, kıssalar anlatırlar hoş vakit geçirirlermiş.

Günlerden bir gün kızlardan biri hanımın oğluna gönül verince bozulmaya başlamış işler..Bu kız hanımın gözüne girmek için kırk takla atarmış her gün.Ve sonunda muradına ermiş,hanım onu yanından ayırmamaya başlamış.Adı Ayşen olan bu kız diğerlerinden daha farklıymış, fesatmış en evvel..Diğer kızları evin oğlundan uzak tutmak için akla karayı seçermiş.Zamanla da hanımı kendi elleriyle yedirmeye başlamış.Diğer kızlara biraz kötü davranmaya başlamış hanım, kızlar ise her şeyi biliyormuş, onun hanımı nasıl etkilediğinin farkındaymış, kız güzel de değilmiş.Üstelik evin oğluyla uyum sağlayacak da hiç değilmiş.Ama hanımın gözleri kör olmuş.Bir gün kızlardan birine "Oğlum bu gece bana Ayşen'le evlenmek istediğini söyledi" demiş, çok sevinçliymiş bunu söylerken, kızın dilinin ucuna gelmiş ama diyememiş "onu oğlunuza alırsanız büyük hata yaparsınız" diye, zira diğerleri gibi o da biliyormuş oğlanın bu kızı istemediğini ama annesini mutlu etmek için sırf bu işe girdiğini.

Düğün olmuş.Kızlar o gece Ayşen'in gözlerindeki zafer pırıltısını farketmiş, sanki "ben kazandım" der gibi.3-4 ay sonra ise hamile olduğu duyurulmuş.Esasında oğlanın işyerinde çalışan bir elemanda gönlü varmış ve bunu kızlar farketmiş, evlenince de bu gönül işini sürdürmüş oğlan, ve bir gece eşi hamileyken sevdiğiyle uzakkkk bir şehre göçetmiş.Kızlar hanımın evine doluşmuş, teselli adına, evlendiği gece gözlerinde zafer pırıltısı olan Ayşen bu defa zafer pırıltısını kızların gözlerinde görmemek adına dik durmaya çalışmış.Bir süre sonra oğlanın erkek kardeşi bulmuş izlerini yanlarına gitmiş ve dönüşte ağabeyim haklı, o kızda şeytan tüyü var, ben olsam ben de kaçardım öyle biriyle demiş.Artık bundan sonra Hanım Ayşen'in tüm kaprislerini, acılarını unutturmak adına ona ne isterse almış,ama bir daha asla mutlu olmamış Ayşen.Onu bırakıp giden kocası ise daha sonra şunu anlatır annesine..Bir gün çok sevdiğim bir hocama gittim ona yaptıklarımı anlattım..Hocam durdu durdu ve bana şunu söyledi=

"Aradığını kadınlarda bulamazsın evladımmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm!"

Çok düşündürür bu beni..İnsan neyi arar hayat denen şu kısa serüvende? Aradığını bulan kaç kişi vardır? Aradığını kadın olsun, erkek olsun bir insanda bulabilir mi bir insan?

Ve şunu düşünürüm..An olur aradığımı buldum işte dersin bir insanda..Sonra, sonra tanıdıkça o insanı senin gibi zaafları olduğunu, hataları olduğunu vs. vs. olduğunu anlarsın.Ulaşılmaz bir yere koyduğun insanın bu özellikleri yavaş yavaş gedik açmaya başlar surda..Ufak aksaklıklar büyür gözünde..Her şeye rağmen dönmek istersin dönemezsin, kendine bakarsın benim gibi o da dersin, bir insan, bende olan onda da var..

Uzatmamakta fayda var..

Yine de arıyor insan..Ama neyi?


7 yorum:

  1. İnsanız, Yaşam boyu doğamız gereği yaşamak için varolmuşuz,uzaktan sever uzaktan ilhamlanırız büyütürüz gözümüzde daha ne olduklarını anlamdan sormadan sorgulamadan, yeni hayat…daha yaşamamışızdır aslında daha tanımamışızdır…bir merhabayla başlatırız sorgularımızı sonra buyu şuyu şusu busu varmış deriz idikler didikleriz keyif yerine sorular biriktiririz, biriktirdikçe renklerimiz değişir gözümüzde dağ yapmışızdır ya küçük bir tepeymiş aslında… tühlerimizde olur keşkelerimizde vahlarımız beklide ahlarımız tanıdıkça … yalnız şunun farkına varmamışız aslında …

    Garip,avare,biçare….

    Ancak… senin garibin,senin avaren ve senin biçaren olmak şerefine bana her iki cihanda da yeter demeyi… demek ki çok şeyi onda beklemişiz kendimize bakmayı unuttuğumuz anda…

    YanıtlaSil

  2. adsız,doğru söylersin bir adın olmasa da sevgili Adsız.Dediklerin yapılmayacak şeyler değil!Ancak yapabilen de çoktur,yapamayan da.Yorgundur bazı kalpler hasarlı kalpleri taşımaktan.İsterler ki biri de hasarsız olsun, birini de sırtlamayayım omzuma.Yorgunluk kötü şey,çeken çekmez istemez.Kendini onaramaz insan diğerini onarayım derken.Belki de bakamaz kendine, bakmaz istemez,bu defa da ben böyle kabul edileyim der, sorgusuz sualsiz..Ne demişler dertsiz başa şimşir tarak..Ya dertli başa?Gözlemlerim bu sonuca götürür beni, yoksa çok da fifi..

    YanıtlaSil
  3. bence hiç bir insan değildir aradığı insanın, ne sevgili, ne koca, ne anne,baba ne de evlat kendi kendine yetebilmeyi ve şükretmeyi öğrendiğin an bitmiştir arayışların, kavuşursun mutluluğa ya da savrulursun her rüzgarın ardında...

    YanıtlaSil
  4. sevgili kitap eylemcisi çelişir gördüm sizi :)) ''kendine yetebilmeyi ve şükretmeyi öğrendiğin an bitmiştir arayışların derken arkadan '' sonrada ''her rüzgarın ardına '' ???? oldumu ...burdan pek öyle görünmüyor...

    YanıtlaSil
  5. gerçek sevgiyi, ilahi aşkı...

    YanıtlaSil

☼ Reyhan'a Yorum Bildir ☼

UNUTMA

Öleceğimiz son günden bugüne bir perspektifle bakacak olsaydık,kararlarımız çok farklı olurdu.(Leadbeater)