31 Mart 2015 Salı

Beyaz Gemi/Cengiz Aytmatov


Hep okumak istediğim bir yazardı Aytmatov..Nihayet erdim muradıma..

Kitabın sonu fena bitti, zaten bu bağlamda epey eleştiri almış yazar, eeee kahraman da olsa sen nasıl kıyarsın bir çocuğun canına..En nihayetinde bazı insanlara biçilen ömür kitaplarda bile kısa..

"Cengiz Aytmatov online mı? Hocam çocuğun burcu balık değil mi? Kesin balık" diye bir tweet attım ama halen cevap gelmedi demek ki online değil:)

Bu arada kitabın son sayfalarına eleştirilere uzun bir cevap koymuş yazar ne kadar içerlediyse artık, ilk defa görüyorum bu tarzı..Oysa vadesi doldu geç ne bıdı bıdı cevap veriyon değil mi?

Çocukları hayal kırıklığına uğratmak fena bir şey, telafisi güç..

Ben kitaplarda yer tasvirlerini fazla sevmiyorum sıkıyor beni..O kısımları sevmedim, ötesi güzeldi, Bekey Teyze'nin çocuğu olsun diye neredeyse kendimi dua eder buldum..Alah o Orozkul'un boyunu posunu devirsin inşallah, gıcık şey..

Dede dede can dede, keşke benim dedem sen olaydın, bizim rahmetli iyi dedelik yapamadı, gerçi yaptığını da en iyi bana yaptı, elinden gelen oysa demek..

Şimdi Philippa Gregory'nin Boleyn Mirası'nı ve Sabahattin Ali'nin Kuyucaklı Yusuf'unu okuyorum..İki kitap birden iyi oluyor:)


10 yorum:

  1. Ben de o tweeti pek düşünmüştüm. Hey Allah'ım yahu.:D :D

    YanıtlaSil
  2. elvada gülsarı aymatovun kanımca en güzel romanı onuda listenize alınız, online o online.kimileri ölümü cismi sanır onlar yok mu onlar:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayyy almam mı hiç..N'olacak öte taraftan bir ceee dese:)

      Sil
  3. Şimdi bu postu ana sayfada gördüm tıklarken bir anda senin ismini kitabın adı sandım diyorum ki "aa ne güzel tesadüf" :D Ne komiğim ya gece gece kendime çok güldüm :D

    YanıtlaSil
  4. hala okumadıklarımdan aytmatov,
    uzun yer tasvirleri gerçekten kitaptan uzaklaştırıyor insanı, şu an okuduğum kitapta da aynı durum var..
    kuyucaklı yusuf u sevmiştim, keyifli okumalar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sorma yahu kısa kes Aydın havası olsun değil mi? Teşekkürler canım..

      Sil
  5. Henüz okumadığım bir yazar Aytmatov. Ben de uzun tasvirleri sevmem ve fakat bazı yazarlar öyle güzel anlatıyorlar ki gözümde canlanıveriyor tasvir edilen yer. Yazarın anlatım dili çok önemli bu sebepten.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hem yazarın anlatım dili çeviri ise de çevirmenin becerisi önemli..

      Sil

☼ Reyhan'a Yorum Bildir ☼

UNUTMA

Öleceğimiz son günden bugüne bir perspektifle bakacak olsaydık,kararlarımız çok farklı olurdu.(Leadbeater)