30 Mart 2013 Cumartesi

Kuruyemişli Çörek



Malzeme=
2 çorba kaşığı yoğurt
1 kahve fincanı sıvıyağ
1 su bardağı süt
2 adet yumurta
3 su bardağı un
1 çorba kaşığı sirke
1 paket kabartma tozu
1 çay kaşığı mahlep
150'şer gram çekirdeksiz siyah kuru üzüm ve kuru dut

Üzerine:1 adet yumurtanın sarısı

Yapılışı:
Derin bir kaba yoğurt, sıvıyağ,süt,yumurta ve sirkeyi koyup karıştırın.Diğer tarafta una,kabartma tozunu,mahlebi,ayıklanmış üzüm ve dutu ekleyip karıştırın.Yavaş yavaş yoğurtlu karışıma ekleyin.Eğer hamur ele yapışırsa,un ilave edip yumuşak bir hamur elde edene kadar çok ezmeden yoğurun.Daha sonra hamurdan ceviz iriliğinde parçalar koparıp,dilediğiniz şekli verin.Üzerine yumurta sarısı sürüp,180 derece fırında üzeri pembeleşene dek pişirin.

Not: Ben mahlep kullanmadım zira evdeki mahlepin son kullanma tarihi geçmiş daha siftah yapmadan, kınıyorum kendimi, bol buldum besbelli.Siyah kuru üzüm ve kuru dutum da yoktu, normal kuru üzüm katıverdim.Bu çöreğin en has yanı şekersiz ve sıvıyağla yapılmasıdır.Biz bugün bu çörekle beraber, badem tatlısı ve kek de yaptık küçük oğlumla..Tarifi yapacak olanlara afiyet olsun..

5 yorum:

  1. Ellerinize sağlık ikinizin de :) Afiyet olsun :)

    YanıtlaSil
  2. kuruyemiş delisiyim ben de :)
    bi oturuşka kilolar yerim, bu tarif tam benlikmiş :)
    eline sağlık cannımm

    YanıtlaSil
  3. hımmm harika bir tarifmiş kuru yemişleri çok severim hep tüketirim de çöreğin içinde harika olacaktır:))))
    ellerinize sağlık!

    YanıtlaSil
  4. Nefiss görünüyorlar.
    Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil

☼ Reyhan'a Yorum Bildir ☼

UNUTMA

Öleceğimiz son günden bugüne bir perspektifle bakacak olsaydık,kararlarımız çok farklı olurdu.(Leadbeater)