31 Ekim 2011 Pazartesi

Şeftali reçeli (Ben yaptım demeyi tabii ki isterdim)



İnanır mısın sayın okur, bu hayatımda yediğim en güzel şeftali reçeli...İşin doğrusu bundan yıllarca önce yemiştim ilk şeftali reçelini, ben yapmıştım, pek güzel olmadı, kat' iyen suçlusu ben değilim, vallahi tarifi birebir uyguladım..Demek ki tarifte vardı bir yamuk...Bu ise yediğim ve bundan sonra da hep yemeyi düşündüğüm ikinci şeftali reçelim..

Bu resimde fotoğrafını gördüğünüz bahse konu reçeli komşum yaptı, ondan dinlediğime göre şöyle yapmış...

Malzeme=

4 kg. şeftali
3 kg. şeker

Yapılışı=Şeftaliler soyulur, 3-4 saat şekere yatırılır, sonra uyandırılır, pişirilir..

El-sonuç=Şeker oranı tam benlik, kıvam tam benlik..Ben reçelde yapışık kıvamdan hiç hazzetmem, ee sıvı kıvamdan da aynı derecede hoşnutsuzumdur..Buradaki reçel inanılmaz kıvamında, offff sabah yedim, şimdi bir daha canım çekti....Hammmmmm.....


8 yorum:

  1. ben bu reçeli iki cihan bi araya gelse yapamam!nedennnnnn?tabi beceriksizliğimi bir yana bırakıyorum,efenim benim malum meyveye tikim var.farkettiğiniz gibi ne adını söyleyebiliyorum ne de yazabiliyorum.hatta şu anda görüntüsü aklıma geldiği için kaşım kaşım kaşınıyorum:)))illa biri soyup verecek ki yiyeyim yoksa hayatta dokunamam:)))

    YanıtlaSil
  2. Tam benim damak tadıma göre şeker miktarı az meyveyi hissediyorsun her lokmada:))Komşunuzun ellerine sağlık..Afiyet olsun.

    YanıtlaSil
  3. Böhüüüü bende yapmıştım ama bir yandanda bloguma post atıyordum unuttum ve yaktım. Dahada şeftali alıp yapmak nasip olmadı :S

    YanıtlaSil
  4. az dur az habire ye iç anam olmaz ki bölee cık cık .) keke de sür süper olii dene bak cano

    YanıtlaSil
  5. canım harika görünüyor reçelin ellerine sağlık afiyet bal şeker olsun..bende yapmıştım ama ne yazıkki hemen bitti..:)

    YanıtlaSil
  6. bende yapmak isterdim ama bu yıl geç kaldım afiyetle tüketin canım sevgiler

    YanıtlaSil
  7. :) kesin tarif yanlıştır cano. Bacım heç sevmem reçeli ama öyle yazmışsın ki benim de canım istedi :) afiyet can olsun sana :)

    YanıtlaSil

  8. gülümse,şeftaliye karşı eşim de senin gibiydi canım,ama alıştırdım biraz onu..Reçeli ise çok sevdi..

    zeynep,çok doğru diyorsun canım meyveyi hissedeceksin,tşk..

    Senem, ah biz blogcanlar yazarken işte böyle reçeli yakarız:)

    ஐ : ) STİL DİREKTÖRÜ ( : ஐ,ah seni dinlemedim kilo 1500, denerim canoş

    şirin aksoy,çok mercii..

    Cafe Portakal, seneye inş, tşk.

    Yeşim,haha:) Merci..

    YanıtlaSil

☼ Reyhan'a Yorum Bildir ☼

UNUTMA

Öleceğimiz son günden bugüne bir perspektifle bakacak olsaydık,kararlarımız çok farklı olurdu.(Leadbeater)