6 Eylül 2013 Cuma

Bi Samsun yapıp geldimmmm


Geçen hafta başında memleketten sevgili ablam aradı.Dedi ki ablan hayatında hiç yapmayacağı bir şeyi yaptı, Allah Allah dedim yapmadığı şey ne olur ne olur? Aklıma bir an biriyle mi kaçtı acaba sorusu geldi, ona demedim tabii:) Sonra tam 1 saatten fazla konuştuk meğer bizimkisi nişanlanmak üzereymiş,her şey ani gelişmiş,kimseleri kabul etmeyen ablam zincirlerini kırmış,görücü usulü görüştüğü biriyle anlaşmış ilk defa onca isteyeni içinden birini beğenmiş bizim kız.Çok sevindim, ailecek sevindik,zira ondan artık evlenme babında ümidi kesmiştik.Hepimizi şaşırttı bu sürpriz kararıyla.Şimdi tek dileğimiz mutlu olması.O aradığımı buldum diyor, oysa bize hiç bahsetmedi bunca yıl aradığı nedir, nasıl biridir? Onlar şimdi çok mutlular nişanlısıyla umarım daim olur, onlar için dualarınızı eksik etmeyin emi.Ve ben geçen hafta apar topar 30 Ağustos günü sabah soluğu Samsun'da aldım.Akşama da nişan oldu,çok da güzel oldu nişanı,aile arasında yaptık, yine de çok kalabalıktı.

Bu arada toplumumuzda her bekara baskı uygulanır, yok evlenmiyor musun, yok biri var mı? Annesine ise pasa isteyeni yok mu diye sorulur. Arkasından türlü dedikodular.Bunlar tabii boş zaman kişilerinin işi.Ben ablamdan sonra anladım ki nasip kısmet olunca ve Allah yazdıysa illaki evleniyor insanlar, ama er ama geç.O nedenle bırakın bekarların yakasını, o vakti gelince evlenir, ya da evlenmez kime ne?Sonra evlenince çocuk var mı peşine düşer insanlar.Rica ediyorum düşmeyin.Rahat bırakın insanları.Nişana dair bazı detayları buraya fotolayacaktım ama belleği evde unutmuşum, ondan başka az bir şey bırakmışım telde bari onları yayınlayayım da kuru post olmasın:)

Yukarıdaki fotonun konumuzla alakası yok ama Obama'nın bu pozu bana çok ilginç geldi,yoruma açık olan bu poz için ben sadece bari ayakkabını çıkaraydın be Obama diyorum, ama koskoca ABD Başkanı'nın da ayakkabısını çıkarıp çorabıyla poz vermesi olur muydu bilemiyorum, kafam karışık bu bağlamda benim de bakalım siz ne diyorsunuz?

Bu arada fotoğraf buradan alıntıdır.


Bir önceki Samsun ziyaretinde amcamın kızı ile halamın oğlunun kızları olmuştu o zaman göz aydınlığına gidemedimdi, kısmet bu sefereymiş.(Bu arada bizimkiler akraba evliliği 2 çocukları var şükür sorun yok) Oradan dönüşte gördüm bu tuzcu amcayı sen git Çarşamba'da kaya tuzu sat, helal olsun dedim.



Ablamın kızı Seyhan'ım her gidişimde benim için en sevdiğim şeyleri hazırlar.Üstte gördüğünüz Samsun'umuzun kıvratmasıdır,bükme tatlısı diyen de vardır, ister kuru ister şerbetlisini yiyebilirsiniz.Seyhan'ım açıp dondurucuya atmış ben gelince çıkarıp pişirmiş, altta da hiç hesapta yokken pat diye kahvaltıya gittim ona apar topar bir şeyler hazırladı canım benim.Gördüğünüz gibi kıvratmalar sofrada da var, çayla çok iyi gider, üsttekini de Kocaeli'ne gelirken yanımda getirdim, büyük oğlum çok sever,çocuklarım gelmemişti  de Samsun'a.

Bu arada Seyhan'ım dün ameliyat oldu, sürekli uzatıyordu korkudan,bir insan ameliyattan bu kadar mı korkar,güya lokal anestezi olacaktı, sen ameliyathanede kork tansiyonun 19 'a çıksın, narkozu ye.Az önce yine görüştük,daha iyi, kistleri vardı onlar alındı,biran önce ayaklanır inşallah.


Tabii kıvratmaların hepsi bu kadar değil, sevgili kayınvalidem de açtı kıvratma torununa sağolsun..


Ve bu da yine Samsun'umuzun meşhur nişasta havucu (böreği).Çok güzeldir ama fazla kaçırmamak lazım, yola çıkacağım akşam bolca yedim, otobüste karnımın ağrısından öldüm:) Üstteki tabaktakiler de kayınvalidemin oğluna gönderdikleri.

Şimdilik benden bu kadar..

Daima esen kalmanız dileğiyle..

28 yorum:

  1. Keyifli bir yszıydı. sevgiler,

    YanıtlaSil
  2. nikah saati gelince herşey bir anda oluveriyor insanlarda girdiği günahla kalıyor.
    neyse efendim hayırlı uğurlu olsun Allah pişman etmesin inşallah.fırsatttan istifade de memleket görülmüş ne güzel :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle iki gözüm.Sağolasın canım, aminnn inşallahh.He ya sorma..

      Sil
  3. ablana büyük mutluluklar.türk tatlilari,yemekleri ilgimi çok çekiyor.iNSAALLAH bi gün TÜRKiYE de tatmak nasip olur.

    YanıtlaSil
  4. Doğma büyüme Samsunluyum ama Nişasta Havucunu hiç duymamıştım ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Özellikle Çarşamba'da çok yapılır hemşerim..

      Sil
  5. herşey iyi güzelde obama resmine çok güldüm

    YanıtlaSil
  6. Öncelikle Allah mutlu etsin diyorum, nişanı tebrik ediyorum. Söylediklerinize kesinlikle katılıyorum, bizlerde böyledir evlenene kadar kişinin peşini asla bırakmazlar, konuşmalarıyla dırdırlarıyla, yer dururlar. Çok çok yanlış çok geç kalmadığımı düşünsem de 34 yaşımda evlendim, çok iyi bilirim bu durumları!! Şimdide neden çocuk yok mu sorusu ile üzmekteler. Kimseyi hiçbirşey ilgilendirmez oysa ki.. Neyse Obaman'nın fotoğrafına yorum yapabilmeniz güzel, biz de artık yasak malum, devlet büyüklerine söz söylemek yok!! Yabancılarda öyle bir şey yok. Geçenlerde yabancı bir kanalda Obama hakkında türlü çeşit espri yaptılar, şaşkın ağzım açık öylece izledim. Bize artık böyle şeyler uzak oldu. Şükür ileri demokrasiye geçtik çünkü!!!

    Gelelim güzeller güzeli Memleketiniz Samsun'a.. Her kare keyif vericiydi Samsun en merak ettiğim yerlerdendir doğrusu bir fırsat bulamadım:( dilerim oraları görme imkanım olur, Ne güzel sofra kurmuş Seyhan Hanım, (Teyzeler çok sevilir zaten; anne yarısı gerçekten) çok sevildiğiniz belli, ellerine sağlık onun da kayınvalidenizin de.. Karadenizin enteresan yemeklerini hep merak ederim. Bir gün hem gezmek hem de o muhteşem lezzetlerini tatmak ümidiyle.. Güzel günler dilerim. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok tşk. ederim.En iyisi söylenenlere kulak tıkamak.Samsun'uma dair kareleri beğenmenize sevindim.İnşallah uğrarsınız bir gün.Ablamın çocuklarıyla hakikaten bağımız çok kuvvetli.Teşekürler.Karadeniz lezzetlerini en kısa sürede tatmalısınız.Güzel günlere...

      Sil
  7. hayırlı olsun ablacığına :) ben de geçenlerde bursa yaptım geldim :) 33 yaşındaki kuzenimi evlendirdik. o da ablan gibi 3 ay içinde nişan yapıp şimdide evlendi :) Allah bahtlarını açık etsin..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok tşk.ederim.Mutlu mesut bir evlilik dilerim kuzenine.Amin..

      Sil
  8. Allah tamamini erdirsin canim insallah mutlu olur ne kadar da güzel keyifle okudum yazilarini canim iyi hafta sonu dilerim sevgiler♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aminnnn.İnşallah,yazımdan keyif almandan mutluyum.Sevgiler..

      Sil
  9. Allah mesut etsin.Ne güzel haberler:))) Bu arada kıvratmalar filan sakın fazla kaçırıp kilo almayın..:)ama yine de ne güzeldir o el açması..Burnuma kokuları geldi.Hele bir de şu sıra kendime ayar vermeye çalışırken...:(İnsan böyle zamanlarda daha mı zaaflarına yenik bir yanı oluyor???
    Bu arada siz de orada yaptığınız hazırlıkların postunu yayına girecektiniz.Hatırlatayım dedim.Sevgilerimle :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin.Kilo zaten çokkk.Çok da güzeller ama ya..Fırsat bulunca hemen..

      Sil
  10. Hayırlı olsun canım.
    Haklısın ya çok baskıcı bir toplumuz yahu. Bırakın ya evlenen evlensin evlenmeyen evlenmesin.
    Hoş evlensen de bitmiyor ki . Sonra hemen arkasından çocuk yokmu muhabbeti .
    Aman olmasa daha iyi ama napacaksın :)
    Oy oy oy mamalarınız çok güzel.... Bal kaymak olsun :)
    Sevgiler canım....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağolasın cnm.Evet toplum baskısı çok bizde.Bırakmazlar ki:( Evlen peşine çocuk hiç bitmez.Yok çocuk olsun canımmmm..Sağolasın,sevgiler canım.

      Sil
  11. Hayırlı olsun. Rabbim tamamına erdirsin. Darısı bizdeki müzmin bekarların başına.

    YanıtlaSil
  12. hayırlı uğurlu olsun reyhancım
    mamalar da nefis gözüküyor.
    sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  13. Kıvratma diye adı geçen o müthiş görünen tatlı baklava hamurunun aynısından yapılıyor değil mi? Kaynanalı bir ismi daha vardı sanki? Yoksa ben mi yanlış bir şeye benzetiyorum?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet aynen öyle.Kaynanalı ismi bilemedim yalnız.

      Sil
  14. Keşke banada uğrasaydın samsunluyum ben:)

    YanıtlaSil

☼ Reyhan'a Yorum Bildir ☼

UNUTMA

Öleceğimiz son günden bugüne bir perspektifle bakacak olsaydık,kararlarımız çok farklı olurdu.(Leadbeater)