11 Nisan 2012 Çarşamba

Siz bir de bizim çocukluğumuza inin Sayın Bakanım!

Ülkemde güzel şeyler de olmakta her ne kadar bazıları her şeye olumsuz yaklaşmaktaysalar da!

Ve ben güzel şeylerin top yekün arttırılması adına dün gece şunları düşündüm Sayın Bakanım!

Hani aile hekimliği uygulamasına geçtiniz ya, ben de diyorum  ki her aileye bir psikolog şart..Aile psikologları uygulamasına geçilmesi gönlümden geçen çok güçlü bir istektir..Bu uygulamaya geçildikten sonra yurdum insanının suç oranının azalacağına, aile içi sorunların daha ılıman koşullarda giderilebileceğine, hastalıkların azalacağına, ülkenin daha iyi yerlere geleceğine inancım fazladır.. 

Gün geçmiyor ki beklenmedik bir olayla  karşılaşmayalım..Sinirleri yıpranan insanların topluma zarar vermeden yaşamalarını sürdürebilmeleri için psikolojik destek şarttır.

Ülkede ümitsiz, karamsar kişi sayısı çoktur.Negatif düşüncelerin köşeye kıstırdığı insan da çoktur.

Yukarıda bahse konu insan sayısının toplamı düşünüldüğünde bu insanların negatifliklerinin gidişatı da etkileyeceğini okudum Secret kitabında..

En ciddi hastalıkların da pozitif bir bakış açısıyla yenilebildiğini okudum.

Eğer sizler bu yurdun gençlerinin çocukluğuna inerseniz onlardan doğacak neslin çocukluğuna inilmesine gerek kalmayacak..

Eğer sizler bu yurdun yaşlılarının çocukluğuna inerseniz hastaneler yaşlı hastalarla dolup taşmayacak!

Bir süredir insanları inceliyorum en basitinden doktorken doktoru stresten sakinleştirici ilaç kullanıyor...

Eeee hastanelerde psikolog var gitsin isteyen denilmesin lütfen, bizlerden çoğu bunu ar ediyor..Geçen teşvikimle bir arkadaşım psikologa gitti, iyi ki de gitmişim diyor, bir arkadaşı da ona çekinme git ben de gittim demiş, olay çekinilme boyutunda..

Şöyle toplumca bir çocukluğumuza inin hele siz! Olmadı tohum ek toprağa yeşermezse toprak utansın! a bağlarız.. 


8 yorum:

  1. çok güzel yazmışsın sana tamamen katılıyorum . Bir ilköğretim oklunda branş öğretmeni olarak çalışıyorum eskişehir'de. Okulumuzda çalışan rehber öğretmene bile çocuklar,sorunlu öğrenciler ,zeka engelliler gider gözüyle bakıyorlar ve bu yüzden genele yayamıyoruz biz toplum olarak bakış açımızı değiştirmedikçe bize psiklog falan çözemez...

    YanıtlaSil
  2. çok doğru arkadaşım.
    dün derste hocaya insanlara çok üzüldüm hep bizim kötü yanlarımızı konuştular nerde kaldı geçmiş şimdiki iyiler
    :)

    YanıtlaSil
  3. en kötüsü de ihtiyacımız yok sanmammız.
    iyi fikir bence.

    YanıtlaSil
  4. Ben en kestirmeden diazemden yanayım, uyuştursunlar hepimizi tahammül etmesi daha kolay olur belki:)

    YanıtlaSil
  5. Valla güzel tespitler canım ya, ve çözüm önerisi de on numara bence. Her aileye bi psikolog şart bu toplumda cidden :)

    YanıtlaSil
  6. Çok güzel yazmışsın düşüncelerini katılmamak mümkün değil.

    YanıtlaSil
  7. Merhaba, Çekilişime katılmışsınız. Öncelikle bloğunuzda paylaşmanız gerekiyordu. Sevgiler.

    YanıtlaSil

☼ Reyhan'a Yorum Bildir ☼

UNUTMA

Öleceğimiz son günden bugüne bir perspektifle bakacak olsaydık,kararlarımız çok farklı olurdu.(Leadbeater)