2 Nisan 2012 Pazartesi

Yufka havucu/böreği


Yufkadan yapılan bu tür böreklere bizim memlekette havuç denir..

Yapılışı kolaydır iş evde hazır kurutulmuş yufka bulunsun..

Bizde Ramazan ayı için özellikle bir hafta önceden başlanır yufkalar açılır sac üzerinde pişirilir, evin bir köşesine istif edilir.Sahurda kalkan hanımlar için büyük kolaylıktır bu havucu yapmak..Tok da tutar, ben çok severim, memleketten çok uzakta olduğumdan bazen Ramazanları bu yufkasız geçirir ve kendimi çok mahzun hissederim..

İsteğe göre 4-5 bilemedin 6 yufka alınır artık sizin istediğiniz kalınlığa göre değişir bu adet..

Yufkalar birer birer su ile ıslatılarak bunu musluğun altında çok az su akıtarak yapabileceğiniz gibi, geniş bir kaba koyduğunuz su ile yufkalara serperek de yapabilirsiniz..Sıvıyağ döktüğünüz genişçe tavaya  yufkaları ıslatarak  koyarsınız, çökelek peyniri ve maydanozdan karışımından oluşan harcı da aralara serpersiniz.Havucun altı kızarınca ters çevirir diğer tarafını kızartırsınız.İsterseniz soğanı yağda hafif pembeleştirip çökeleği ekler maydanoz ilavesi ile harç elde edersiniz ki ben bununla yapılan yufka havuçlarına da çok tavımdır..

Yufkadan tirit yapımı için buradaki yazıma tık..

Afiyet olsun..

11 yorum:

  1. evde kuru yufkam var en kısa zamanda bu güzel tarifi deneyecem bakalım benimki nasıl olacak ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  2. Annanemler yapardı tava da peynir ve yumurta ile adına da dönderme denirdi pek severdim .
    Afiyet olsun..

    YanıtlaSil
  3. Bunu bizim o taraflarda da çok yaparlar hem bu yufkadan yapılan böreğin tadı bir başka oluyor. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  4. Afiyet olsun abla, bizde aynı malzemeleri kullanarak ama köfte gibi öfeleyerek ombaç dediğimiz bişey yapıyoruz, çok güzel oluyor.. Yufka ekmeği çook seviyorum ben :)

    YanıtlaSil
  5. ellerine sağlık,nefis görünüyor

    YanıtlaSil
  6. canım benim bizdede aynıdır ramazan için yapılır genelde bizim oralarda herşeyini yaparız bu yufkanın yalancı baklavasını bile ben hertürlü yerim :) ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  7. Ne güzel bi tarif ve fakat şimdi nerden bulucam ben bu yufkadan :( afiyet can olsun size balam öperim.

    YanıtlaSil
  8. Kuuzm nerde bulacaz bu kuru yufkayı. Ahh ahhh rahmetli ananem yapardı bak şimdi ne kadar canım çekti. ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  9. yufka bizde eksik olmaz küçük kardeşim harika yapar bu böreği,sizinde çok güzel görünüyor canım çekti bu saattte elleriniz dert görmesin,izlemye aldım sizi bende beklerim

    YanıtlaSil
  10. cekılısım var buyrun
    http://drycfc.blogspot.com/2012/04/kozmoda-sponsorlugu-ile-hediye.html

    YanıtlaSil

  11. öznur,denediniz mi?

    zeynep Her şeyden biraz.,dönderme de iyiymiş, mercii

    Elif'in defterinden (mndlna,çok severim bu tadı çokk

    ♥pemb€sinti♥,bana ombaç yedirsene:)

    otuzundansonra,çok merci

    ANALI KIZLI HER TELDEN,yalancı baklavası nasıl oluyor?

    Yeşim,ben de bulamıyorum ki her zaman:)

    Senem,bazı marketlerde görüyorum araştıralım

    nanemaydonoz.blogspot.com.gül,çok teşekkür ederim..

    KOVA KADINIYIM BEN,bol şans katılımcılarınıza


    YanıtlaSil

☼ Reyhan'a Yorum Bildir ☼

UNUTMA

Öleceğimiz son günden bugüne bir perspektifle bakacak olsaydık,kararlarımız çok farklı olurdu.(Leadbeater)