12 Şubat 2010 Cuma

Dünyanın en romantik kelimesi : Amour


Merkezi Londra'da bulunan ''Today Translations'' şirketi tarafından yapılan ve 320 dil uzmanının görüş bildirdiği ankette, Fransızca ''amour'' kelimesi küçük bir farkla İtalyan ''amore'' kelimesini geride bırakırken, İtalyanca da dünyanın en romantik dili seçildi.

En romantik kelimeler listesinin üst sıralarında yer alan diğer İtalyanca kelimeler arasında, İspanyolca'da da aynı anlama gelen ''belissima''(çok güzel) ve ''mi tesoro''(hazinem) bulunuyor.

Dünyanın ikinci en romantik dili Fransızca seçilirken üçüncülüğü İngilizce ve İspanyolca paylaştı.

Dil uzmanları, ''seni seviyorum'' ifadesinin söylenişinin en kaba olduğu dil olarak da Japoncayı seçti. Birisine Japonca seni seviyorum demek için ''watakushi-wa anata-wo ai shimasu'' demek gerekiyor.

''mi tesoro''(hazinem) ben buna bayıldım...Sizce hangi kelime?

2 yorum:

  1. Bilemedim ama bence en romantik filmler arasında SELVİ BOYLUM AL YAZMALIM da olmalı canım, öperim nice sevgi dolu günlere

    YanıtlaSil
  2. Stilim hoşgeldin blogum özledi senii..Ben de öpüyorumm..

    YanıtlaSil

☼ Reyhan'a Yorum Bildir ☼

UNUTMA

Öleceğimiz son günden bugüne bir perspektifle bakacak olsaydık,kararlarımız çok farklı olurdu.(Leadbeater)