15 Ocak 2013 Salı

Marka Hikayeleri (2)=Kathre Cam Tasarım ve Berna Terziahmetoğlu

Sevgili okur, uzun bir süre ilgilenemeyip ara verdiğim Marka Hikayeleri yazı dizisine bugün itibariyle kaldığımız yerden devam ediyorum..

Hani Marka Hikayelerine başlarken buradaki  yazımda yazmıştım ya pek çok marka hikayesi okuduğumu..O zamandan bu zamana elbette devam ettim okumaya..

Kimi zaman hikayeleri Sabah Gazetesi Yazarı Şelale Kadak'tan, kimi zaman MarketingTürkiye.com'un kurucusu Günseli Özen Ocakoğlu'ndan (ki kendisiyle tanışmak için can atıyorum) kimi zaman da Hürriyet Gazetesi Yazarı Vahap Munyar'dan okudum ve daha hatırlamadıklarım..Ne hikayeler var meraklısı bilir..

@BernaKathre ile twitterdan tanışmaktayız..Benim için markası mütevaziliğinin önüne geçmiş kişilerden ziyade  Kathre markası tasarımcısı Berna Terziahmetoğlu gibi, Beril Öke Gülen gibi -ki buradaki yazımda kendisinden bahsetmiştim- ve sonra  Silk & Cashmire'in yaratıcısı ve yazar en girişimci kadın Ayşen Zamanpur gibi marka kurucuları önde gelir. Sizleri ve sizin gibi başarıya imza atmış tüm kadınları çok seviyorum.Girişimleriniz daim olsun:)

Ve şimdi tasarımları kadar koleksiyon isimleri de daha ötesi marka isminin hikayesi de beni etki altında bırakan Kathre'nin hikayesini sunarım=



Marka : Kathre Cam Tasarım   

Tasarımcı : Berna Terziahmetoğlu


Website : www.kathre.com   
    
Kullanılan teknik : Alev sanatı ile cam takı ve dekoratif objeler İtalyan cam çubuklar şalumo adı verilen masaüstü ocaklarda , propan ve oksijen gazının bileşiminden oluşan yüksek ısıdaki alevde eritilerek özel tekniklerle şekil verilir...takı ve objeler meydana gelir. Özel fırınlarda tavlanarak kontrollü soğuma sağlanır.

Tasarımcı  : Berna Terziahmetoğlu 10 senelik kurumsal yaşamı 2008’de geride bırakarak, Kathre Cam Tasarımı 2010 da kurdu. Verdiği radikal karara “insan sevdiği işi yapmalı” inancı etkili oldu. Türk cam sanatını aksesuara ve objelere yansıtarak bir Türk markası oluşturmak ve kültürel değerleri modernize ederek kaliteli ve sıradışı el yapımı tasarımları tüketiciye ulaştırmak ve “arzu nesnesi” yaratmak vizyonuyla hayata geçirdiği marka Kathre adını ,Elif Şafak'ın Pinhan isimli kitabında geçen “Katre” kelimesinden aldı. Eski Türkçe’de “su damlası” anlamına gelen Katre, camın da alevde damla damla formları oluşturması ile örtüştüğü için markanın ismi olmuştur.




Kathre & Bilkent Kültür Girişimi işbirliği ile müze mağazacılığı da yapmaktadır. Diğer bir satış noktası da Teşvikiye Argento Silver’dır. Tasarımlara ayrıca önemli e-ticaret sitelerinden Gimora ve Lidyana’dan da ulaşaılabilir. Yurtdışında ayrıca, Fransa’da Artequite ve Japonya’da www.m-istanbul.com olmak üzere ihracat da yapmaktadır.




KathreHome serisi olarak dekoratif objeler, çay ve kahve kaşıkları ve duvar kolyeleri de çalışmaktadır.

Tasarımcının ayrıca kişiye özel workshopları da mevcut. Ayrıca önemli fırsat siteleriyle işbirliği yaparak (Grupanya, Momento) “Alev Sanatı” workshopları düzenleyip  meraklısına “deneyim” ler de yaşatmaktadır.




Tasarımcı Kathre markası altında şu ana kadar 4 koleksiyon hazırladı. Koleksiyonların isimleri sırasıyla Başlangıç, Osmanlı, Masal ve Yaşam Dansı’dır. Berna Terziahmetoğlu bugünlerde 5. Koleksiyonu olan “Cennet Bahçesi” üzerinde çalışmaktadır.

Ben tasarımlara bayıldım siz ne dersiniz?


Eğitim :

-İSTEK Vakfı Kaşgarlı Mahmut Özel Deneme Lisesi

-Kocaeli Üniversitesi Jeoloji Mühendisliği

-Marmara Üniversites, MBA

-Kurshuni Glass Art Studio - 2005

-Michaela Möller – Beykoz Cam Ocağı Vakfı - 2006

-Julie Anne Denton – Beykoz Cam Ocağı Vakfı – 2008

-Lucio Bubacco – İtalya Murano - 2010

MİSYON : Türk cam sanatını aksesuara ve objelere yansıtarak bir Türk markası oluşturmak ve kültürel değerleri modernize ederek kaliteli ve sıradışı el yapımı tasarımları tüketiciye ulaştırmak.

VİZYON : Cam sanatını çağdaş formlarla yorumlamak ve el yapımı tasarımları “arzu nesnesi” haline getirmek.

Satış noktaları :
Topkapı Sarayı Müze Mağazası – Ayasofya Müze Magazası
Teşvikiye – Argento Silver
Artequite – Paris

Basında yer alan haberler :




-Home Art – Ekim 2008

-Home Art – Aralık 2008

-Marie Clarie Maison – Mayıs 2009

-Evim – Ağustos 2009

-Elle – Eylül 2009

-Maison Francaise – Eylül 2009

-Maison Francaise – Aralık 2009

-Kiler magazin – Ekim 2010

-Habertürk Akıllı alışveriş – Haziran 2010

-Star Gazetesi Cumartesi eki -  Ekim 2010

-Elle – Mayıs 2011

-PSM  Ekonomi Dergisi – Kasım 2011

-Esquire – Temmuz 2012

3 yorum:

  1. Niçin size yazdığım yorumlar gelmiyor kaç kez geldim bıraktım ama sonrasında göremedim hiç:(
    Neyse belki bir gün benimde hikayemi yazarsınız kimbilir..

    YanıtlaSil
  2. hoş bir yazı olmuş yine markalaşma çok ilgimi çekiyor takipteyim :)ellerinize sağlık

    YanıtlaSil

  3. zeynep,cim gelen bütün yorumları yayınlıyorum yayınlamadığım yorumlar yabancı dilde gelen spam yorumlar, acaba neden senin yorumlar öyle oldu? Şimdi yine baktım yayınlanmamış yorum yok hiç.Elbette yazarım senin hikayeni de seve seve hem de..

    tuğba yıldırım,çok tşk. ederim,devamı gelecek markaların..


    YanıtlaSil

☼ Reyhan'a Yorum Bildir ☼

UNUTMA

Öleceğimiz son günden bugüne bir perspektifle bakacak olsaydık,kararlarımız çok farklı olurdu.(Leadbeater)