28 Ekim 2013 Pazartesi

Böğürtlenli Top Kek tarifini bildiğin Keke çevirme :)




Malzemeler=
3 yumurta
1 su bardağı sıvıyağ
1 su bardağı tozşeker
2 su bardağı un
1 paket kabartma tozu

Yapılışı=
Bir kabın içine sıvıyağ,şeker,3 yumurta ve kabartma tozunu ekleyip, yaklaşık 2-3 dakika köpürünceye dek çırpınız.un ilave ederek karıştırmaya devam ediniz.Yaklaşık olarak 5 dakika karıştırınız.Ve yağlanmış kek kalıbına dökünüz.

Önceden ısıtılmış 180 derece fırında 20 dakika pişiriniz.Pişen keki ters çevirip dilimleyip servis ediniz.

Ben üşendiğim için topkek kalıbında değil de normal kek kalıbında pişirdim, böğürtlen olayına ise hiç girmedim.Unu göz kararı kattım, enteresan olanı kabartma tozu normalde una katılır, burada direk yumurta ve şekere katılıyor.

Uzun süredir bir çok kek tarifi denedim, aradığım bu tarifmiş, fırından yeni çıkınca kıtır kıtır sanki dövülmüş fındık katılmış hissi veriyor oğullarımla biz bayıldık, keki dün yaptım sabaha iki dilim kalmıştı, kilo babında pişmanız tad babında ise olsa yine yeriz.

Orjinal tarifte karışımı topkek kalıplarına kaşık kaşık döküyorsunuz.Böğürtlenleri (1 kase) bir çay kaşığı şeker ve bir çay kaşığı tarçın ile harmanlayıp topkek kalıplarının içindeki karışımın üzerine yerleştiriyorsunuz. 

Tarifte çırpın, karıştırın diyordu gördüğünüz gibi ben en nazik tarafından çırpınız,karıştırınız diyorum, kıymetim biline...:)


14 yorum:

  1. ah benimde aynı.şu üşengeçlikler olmasa 5 yıldızlı otelin mutfak şefi olurduk:))çok güzel sade bir kek tarifi. daha ne. sana ve oğluşlarına afiyet şeker olsun. sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Reyhan ablacım ellerine sağlık.sevgi ve selamlar...

    YanıtlaSil
  3. ummmmmm!!!! It looks really good.

    Ale
    Costa Rica

    YanıtlaSil
  4. Harika görünüyor... Elinize sağlık :) sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, çok mutlu ediyorsunuz beni yorumlarınızla..Sevgiler..

      Sil
  5. Oooh en pratik tarafından nefis bir kek olmuş ellerine sağlık canım benim afiyetler olmuş maşallah :)

    YanıtlaSil

☼ Reyhan'a Yorum Bildir ☼

UNUTMA

Öleceğimiz son günden bugüne bir perspektifle bakacak olsaydık,kararlarımız çok farklı olurdu.(Leadbeater)