6 Ocak 2012 Cuma

Afillidir "ve fakat" lar

Az önce googleladım da kimi lüzumsuz buluyor, kimi lüzumsuz olduğu kadar hoştur da diyor ve fakat kullanımı için..Kimi bağlaçtır diyor, kimi "ama, lakin, fakat" anlamındadır diyor..Velhasılı kelam net bir şey diyen yok..Türk Dil Kurumu ise hiç bir şey demiyor..

Bana sorarsanız ise kullanımı fuzuli olsun ya da olmasın ve fakat afillidir..Severim ben yazıdaki afilliliği...

Cümle içi kullanımına örnek "Sert bir görünümü vardı ve fakat kalpsiz değildi."

Ve fakat kullanan yazarlara İclal Aydın ve Ferhan Şensoy" u örnek verebilirim.

9 yorum:

  1. "ve fakat" aynı anda, birlikte kullanılmaz diye biliyorum :)

    her ikisi de bağlaçtır
    "ve" kendinden önceki cümleyi kendinden sonra gelen cümleye bağlar...her iki cümle de birbirini tamamlar

    "fakat" ise kendinden önceki cümlede söylenilen/anlatılan konuyu kendinden sonra gelen cümleyle ayrıştırır
    bu bağlacın kullanımıyla bir sonraki cümlede düşünce/konu hani tabir-i caizse çürütülmüş olur

    paylaşayım dedim :)

    sevgiyle...

    YanıtlaSil
  2. ben de çok sık görmesem de arada kullananlara denk geliyorum.hani amerikalılar ingiliz aksanıyla konuşanlara hayran olurlar ya bende de o etkiyi uyandırıyor:))

    YanıtlaSil
  3. ve fakat birbirinin zıddı gibi iki bağlaç biri aynı yönde cümle kurar diğeri ters yönde. iki zıt bir arada. hoş :))

    YanıtlaSil
  4. great blog!!! following you now... kissess!!!

    YanıtlaSil
  5. sayende yeni dikkat ettiğim birşey oldu ve fakat :)

    YanıtlaSil
  6. ve fakat.. ilginç ikisinide aynı cümle içinde kullanmak.. anlamsız gibi görünsede siz dikkat çektikten sonra normalmiş gibi geldi:) kafam karıştı galiba:) aslında ikiside bağlaç ve birbirinden farklı.. ve iki cümleyi birbirine bağlar fakat ise kendinden önceki cümleyi açıklar hatta çürütür.. paylaşayım dedim bende.. :) sürç-i lisan ettiysek affola.. sevgiler..

    YanıtlaSil
  7. Ferhan Şensoy'da gördüğüm ve cümle içinde kullanmaktan keyif aldığım "ama" yerine ikame ettiğim en güzel bağlaçtır :)

    YanıtlaSil

☼ Reyhan'a Yorum Bildir ☼

UNUTMA

Öleceğimiz son günden bugüne bir perspektifle bakacak olsaydık,kararlarımız çok farklı olurdu.(Leadbeater)