7 Ocak 2012 Cumartesi

Bardakta kek


Eğer canınız fırını açmak istemiyorsa tencere ve bardaklar ne güne duruyor? Bildiğiniz kek tarifi ile ocakta tencere ile yapabileceğiniz pratik bir kek pişirme yöntemi..

İstediğiniz bir kek hamurunu hazırlıyorsunuz.Isıya dayanıklı bardakları yağlayıp, kek hamurundan bardakların yarısına kadar koyuyorsunuz, esasında ben bir dahaki sefere yarıdan da az koyacağım hamuru bardağa zira epey kabarıyor ve taşıyor, ayrıca da ben uzun bardakla yaptım, bir daha yapmam zira tencerem derin değildi, nemlenmesin diye tencerenin üzerine koyduğum havlu kağıda kadar taştı keklerim.

İçine kek hamuru konulmuş bardakları tencereye yerleştirip yarısına kadar su dolduruyorsunuz tencereye..su kaynayınca ocağı kısıyorsunuz, yarım saat daha pişirince kekiniz hazırdır. Suyun kaynadığını bardakların tıkırdamasından anlarsınız artık:)

Ben kek hamuruna evde kuru üzüm kalmadığından ve "amannnn canımmm kim şimdi markete gidecek?" tribine girdiğimden kuş üzümü kattım, güzel de oldu...

15 yorum:

  1. valla güzel fikir ya unutmucam bunu zira benim oğlanın boğazına yetişemiyorum arada bunuda yapmalıyım eline sağlık canım...

    YanıtlaSil
  2. ben bu tarifi nescafe fincanlarıyla yapıyorum. kakaolu kek favorim olduğu için de hiç beyaz kekle denemedim :D ama resmen süper bişey oluyoo :) misafir için de çok güzel bence. porsiyonluk kekler :) ellerine sağlık ;)

    YanıtlaSil
  3. bu tarifi tencere keki olarak görmüştüm nette. Denemiştim. Benimki pişmemişti. Bardakta da denesem mi ki. Sizinki çok güzel görünüyor....

    YanıtlaSil
  4. cok guzel gorunuyor starbucks a satmaya ne dersın :)

    YanıtlaSil
  5. kek süper olmuş ellerinize sağlık bende muhakkak denemek istiyorum blogunu tanıdığıma sevindim

    YanıtlaSil
  6. fincan kek olarak denemiştim bende bir zamanlar ama sevememiştim
    sevgiler

    YanıtlaSil
  7. yaa canım birşeyler pişirmek istiyor mu istemiyor mu emin değilim. sen ne dersin yapıyim mi :D

    YanıtlaSil
  8. Reyhan'cım süper fikirmiş, valla denicem en kısa zamanda :) ama ölçüleri iyi ayarlamak lazım sanırım :)

    zumrutstyle

    zumrutstyle.blogspot.com

    YanıtlaSil
  9. Ben de nescafe fincanında yapıyorum, kakaolusu süper oluyor :)

    YanıtlaSil
  10. ben bunu biliyorum dersen mail dersem gülersin değil mi .)

    YanıtlaSil

  11. berna,çok merci

    Zulal Ates,kocaman tşk..

    Betül ÖZBİR,ben de özellikle büyük oğlanın boğazına yetemiyorum, teşekkürler..

    Hülya,fincan da iyi fikir,teşekkürler..

    ada ve deniz,denediniz mi merak ettim şimdi...

    Grace, önce onlar ne der ona bakmalı:)

    ANALI KIZLI HER TELDEN,çok teşekkür ederim..Hoşgeldiniz..

    Cafe Portakal,hafif nemli oluyor ya ondandır, ama havlu kağıt koyuyorum ben pişirirken..

    Syhn,geçti Bor'un pazarı ama sen işini bilmişsindir..

    zumrutstyle,evet canım ölçüler önemli

    sevda s.,ben de yapıyorum bazen fincanda..

     Stil Direktörü ,zuhahahha

    YanıtlaSil
  12. ne kadar güzel bir yöntemmiş,denemeli :)

    YanıtlaSil

☼ Reyhan'a Yorum Bildir ☼

UNUTMA

Öleceğimiz son günden bugüne bir perspektifle bakacak olsaydık,kararlarımız çok farklı olurdu.(Leadbeater)