7 Ağustos 2013 Çarşamba

Bir görme engelli,ellerini kullanarak bütün şehirdeki binaları tanıyabilse!

Zaman Gazetesi yazarı Melih Arat'ı çok severim.Yazılarında daima enteresan bilgiler yakalarım.Mesela "İsviçre'den İnovasyon Dersleri" başlıklı yazısında bakın ilgimi ne çekti?=

"Basel şehrinin pirinçten bir modelinin önüne. Mini modelleri herkes sever, ben de severim. Ancak bu mini modelin sırrını bir süre sonra keşfettim. Bu mini model görme engelliler için yapılmıştı. Bir görme engelli, ellerini kullanarak bütün şehirdeki binaları tanıyabiliyordu. Bu mini modelin hemen yanında da kabartma harflerle şehrin tarihçesi anlatılıyordu."

Ne kadar hoş değil mi? Bizde de olsa keşke...

19 yorum:

  1. çok ince düşünülmüş gerçekten,,Bizde de olur İnşaAllah

    YanıtlaSil
  2. Çok hoş ve orijinal fikirler aynı zamanda. Biz mi düşünemiyoruz, onlar mı fazla düşünüyor, bilemiyorum. Mutlu oluyorum böyle şeyleri duyunca ama, düşünemediğim için de bir taraftan üzülüyorum. Daha insanlar ülkemde parklara çıkamıyor çoğu yerde. Çok mu acıklı oldu? Öyle hissettim okuyunca napıyım:)

    YanıtlaSil
  3. Ne kadar güzel bir konuyu fark edip bizimle paylaşmışsınız.İnşallah o da olur,diyelim.:)

    YanıtlaSil
  4. keske burada da olsa insallah yapılır
    mutlu bayramlar dilerim:)

    YanıtlaSil
  5. hakikaten hoş bir düşünce..

    iyi bayramlar reyhancım:)

    YanıtlaSil
  6. Türkiye için de olabilse keşke diyoruz ama , burada engelli insanlarımıza bırakın desteği saygı bile duyulmuyor.
    Biz sadece gıpta ile izleyebiliriz dış örnekleri..

    YanıtlaSil
  7. kanalizasyon kapaklarını hurdacıların çaldıgı bir memlekette bu inceligin gercekleşebileceğini hiç sanmıyorum :(

    YanıtlaSil
  8. Sayfalarınızı çok sevdim, izliyorum!

    YanıtlaSil
  9. Keşke bizim ülkemizde de yapılsa diyor insan. Fakat daha engelliler için doğru düzgün yapılmış ne yol var ne toplu taşıma araçları :(

    YanıtlaSil

☼ Reyhan'a Yorum Bildir ☼

UNUTMA

Öleceğimiz son günden bugüne bir perspektifle bakacak olsaydık,kararlarımız çok farklı olurdu.(Leadbeater)