5 Ağustos 2013 Pazartesi

Bursa'dan sonra Almanya'nın sokak kütüphanesi


Ayyyy napsam bu kütüphane için Almanya' ya mı gitsem, kırmızının da nasıl bir albenisi varsa artıkkk..

Habere göre=ALMANYA’NIN çeşitli kentlerinde hayata geçirilen ücretsiz kitap stantları vatandaşların ilgisini çekti. Dortmund’un Körne semtinde bir dernek, caddeye kitap  dolabı koydu. İki bölümden  oluşan dolapta çocuk ve yetişkin kitapları yer alıyor. Ödünç  alınan kitaplar okunduktan  sonra iade ediliyor. İsteyen  dolaba kendi kitaplarını da koyabiliyor.  Körne Kültür ve Sanat  Derneği’nden Helmut Feldman,  “Okuma alışkanlığının gelişmesini istiyoruz. Herkes bir koysun, bir alsın istiyoruz” dedi.

Hadi almanlar görüm sizi..Herkes bir koysun, bir alsın..

Bursa'nın kütüphanesini buraya tıklayarak hatırlayalım bakalım, bu arada bayramda Bursa'ya gidiyorum bakalım rastlaşır mıyız bu minnoş kütüphanelerle.

Haber buradan alıntıdır..

Hastalığıma dair meraklısına not= Bugün öğleden sonra biraz daha iyi gibi kolum, bakalım gece ne olur? Siz yine de maşallah çekin, çok acı çektim biliyorsunuz..

19 yorum:

  1. Taksim Gezi Kütüphanesi geldi aklıma , bi duygulandım şimdi :\

    YanıtlaSil
  2. ben kitap okumayi coook seviyorum

    YanıtlaSil
  3. Masallah dedim:)birde almanyanin kentlerinde bankta oturdugunda yani basinda kitap duruyor böye birsey de vardi hala devam ediyormu bilmiyorum kal saglicakla sevgiler♥

    YanıtlaSil
  4. Ben olsam bu ablanın yerine; çantamı asla ve kat'a başıboş kenara koymam. Neme lazım biri çalar çarpar eder, şimdi bedava kitap okuyacam diye, tövbe tövbeee..

    YanıtlaSil
  5. Seyyar kütüphaneler pek tutuluyor, teknolojiden sıyrılıp insanın özüne dönmesi için iyi bir fırsat. Şehrimizde büyük bir park var, oradada var bu kütüphaneden, çocuklar parkta oynarken, piknikten sonra zamanı değerlendirmek için çok güzel bence...

    YanıtlaSil
  6. Ben de alamanyadayım ama henüz müşerref olamadım;) iyiymiş bu

    YanıtlaSil
  7. bu bizde olsa eskiciler falan yağma eder,kitaplığı parçalayıp hurda diye satarlar valla.ama bak el memleketinde nasıl olay..sevgiler

    YanıtlaSil
  8. Keşke burda da olsa. Eskiden gezici kütüphaneler, belediye kütüphaneleri falan kolaylıkla ulaşacabileceğim (20 yıl önce) bir sürü kütüphane vardı. 20 yıl sonra kütüphane diye bir kavramı unuttu belediyeler. Oysa kayıt olur 3 kitap alır 10 gün okuma süresinde geri götürüp 3 kitap daha alırdık ve yeni çıkan bütün kitaplar da dahil her tür kitabı bulabilirdik. Tarih olarak ileriye hizmet olarak geriye gittiğimiz gerçek.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Küçükken ben de çok giderdim halk kütüphanesine..Nerede o eski kütüphaneler dedirtmeseler iyiydi bize..

      Sil
  9. Kütüphaneler arttığında savaşlar biter. Bu kadar çok AVM var da hiçbirinde neden kütüphane yok? Olmalı bence...

    YanıtlaSil

☼ Reyhan'a Yorum Bildir ☼

UNUTMA

Öleceğimiz son günden bugüne bir perspektifle bakacak olsaydık,kararlarımız çok farklı olurdu.(Leadbeater)