1 Ağustos 2013 Perşembe

DirenME! Davulcu..

Efendim dün iki adet klima arızası giderdikdi iş icabı. Esasında benim gözetmenliğimde bizim eleman gidermişti arızaları ben de herhalde bir işin ucundan da ben tutayım psikolojisi ile klima karşısına geçip arıza giderildi mi deyu test etme moduna girmiş olmalıyım ki, öğleden sonra sağ omzum öyle böyle değil epey ağrımaya başladı. Akşamı dar ettim,ama ilaç alma konusunda da epey inadım,şimdi geçer, az sonra geçer, geçer dimi diye diye vakit de geçe sarınca sahurda içerim madem en azından yarını kurtarırım niyetiyle sahura bıraktım ilaç işini. Ama ağrıdan uyuyamıyorum,sıcak da bir taraftan oğlum da bana sen uyuyabildin mi ben uyuyamadım diyor, hadi benim omzum ağrır, oğluma noldu ki? Sıcaktan besbelli. Gece 01:00 gibi daldım sanırım uykuya, saat 02:00 da davulcunun biri sen gel beni uyandır, ölür müsün öldürür müsün?Yahu yeme içme işi 04:00 da bitiyor sen benden ne istiyon da erkenden ayağa dikiyon dimi? Sinirim tepemde tabii..Kalktım o an aklıma yatarken dolaptan çıkarmayı unuttuğum karpuz geldi biz soğuk yiyemiyoruz da onu çıkardım. Yine soğuk olacak sahura ya yine de bir ümit.Uykum bölündü,ağrılarıma geri döndüm,güç bela daldım,teli 03:10 a kurdum, haydaaaaa 03:09 da bir davulcu daha, kardeşim bana mı taktınız yahu bu gece.Benim için 1 dakika da önemli lütfen ama.Ne istiyonuz nan benden?Sonra bir sokağın bir davulcusu olur, ne bu yahu biri 2'de biri 3'de uyandırıyor.

Şimdi teknoloji çağındayız ya hani,böyle davula falan ihtiyaç duymuyoruz, çalar saati bile silmişiz biz hayatımızdan sen ne diyosun? Cep telefonumuzu kuruyoruz, bir de güzel bir alarm müziği attırıyoruz, paşa paşa kalkıyoruz, bi daha bizim mahalleden geçersen bacaklarını kırarım diyeceğim ama yapamayacağım bir iş o bakımdan diyemiyorum.

Ha sen şu düğünde dernekte davul çalan meslek erbabındansan tabii sahurda da bunu yapabilebilirsin ama usulunce, yok değilsen bu işte para yok hacı, kendine bir iş bul, bırak bu davul işlerini,hem Ramazan'dan sonra ne edecen?

Bir de bakıyorum pasa davul çalışıyon, onu da arkandan atlı koşturur gibi çalıyon, manilerin suyu mu çıktı?

Davulcu işi eskidendi hem,küçüklüğümde bayılırdım sahurda davul sesiyle uyanmaktan, o kadar tembih eder idim bizimkilere beni de sahura kaldırın diye kıyamıyorlar mıydı ne ebedi kaldırmazlardı, yahu zaten oruca niyetim yok, yediklerinizden azıcık yiyip yatacam o yani.Acayip çekerdi beni sahurda yemek yemeler, hele ki o kuru yufka böreği yok mu nasıl canım çekerdi,sabah da yapardı annem istesem ama o kalabalıkta yeme zevki başka.Şimdi ben davul sesiyle uyanınca pasa öksürmeye başlardım,duysunlar da beni de sahura kaldırsınlar diye.Öhö öhö öhö dedikkkkkkkkkkkkkkkkk.Gurur da varmış baksana, kalk sofraya dal dimi, yok illa davet gerek.

Ama şimdi öyle mi az erken uyanınca zaten uykusuzluk migrenimi tetikliyor,moralim bozuluyor.

Bir de o sıra üst komşu ritüel haline getirdiği masa,sandalye artık Allah ne verdiyse çekme işine başlamıyor mu gecenin bir köründe, benim sinir tepemden aşşa boca....

Anlaştık dimi davulcu çalmak yok davulu çalarsan da ben uyanınca..

Gece eşime şikayet ediyorum davulcuyu bana diyor ki fena mı olmuş bak işte karpuzu kurtarmışsın.Buyur burdan yak:(

21 yorum:

  1. Ben her olaya iyimser bakarım da, eşinin iyimserliği pek fazla olmuş Reyhan Ablacığım :))

    Katılıyorum sana.. Hala gelenek olarak sürdürülüyorsa mani neden söylenmiyor? Söylesin manisini, gelenekler de yerini bulsun; yaşasın.. Böyle sahip çıkarız geleneklerimize..

    Bazı davulcular da inadına gürültü yaparcasına vuruyor davula.. Sahura kalkmak isteyen zaten alarımını kurup uyanıyor.. Yani illa o davulu patlatman gerekmiyor ki.. Zor ablacığım, zor.. Kime, nasıl anlatacaksın ki..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değil mi ama:) Anlatamadıklarımız yığınına ekleyeceğiz mecburrrr

      Sil
  2. Hem güldüm hem üzüldüm cok gecmis olsun canim evet davul calmak onun da bir ustasi olmali dimi bende bilirdim kücükken davulcu birseyler mirildanirdi birde o zamanlarda fazla isikta yoktu fenerle gezerdiler dedemler kalkar davulcuya parada verirlerdi o zamanlar öyle idi simdi teknoloji cagindagiz kimse fazla takmiyor bundan iki sene önce tatile gitmistik balikesire davulcunun sesine birakmistik kendimizi davulvu geldimi biz kalkardik bazende beklerdik kal saglicakla♥

    YanıtlaSil
  3. çok haklısın canım bazen insan tahammül edemiyor

    YanıtlaSil
  4. Ben Sonsuz yeni adım Ted oldu ama blogum aynen duruyor ok görüşmek üzere =)

    YanıtlaSil
  5. O davulcular yüzünden bütün gün sersem sepelek dolanılıyor..Aslında küçükken herşey ne kadar tatlı gelir.Biraz bazı şeyleri bilmemek biraz da sana kıyılamaması..İnsan o yüzden özlüyor olsa gerek..

    YanıtlaSil
  6. bir kez davulun bile çalınmadığı bir mahallede yaşıyorum zaten burda ezanın sesi de kısıktır rahatsız oluyorlar birde burdan düşün :(

    YanıtlaSil
  7. Ahhh herşeye razıydım da o kuru yufka böreğinden bahsetmeyecektin ustaaa
    zatii memleket burnumda tütüyorr :((

    YanıtlaSil
  8. Benim çocukluğumda Afyon'da davulcu mavulcu yoktu. Ramazana ait tek şey iftar ve sahur vakitlerini bildiren top atışlarıydı. Sahurda belli aralıklarla önce kalk topu patlardı, sonra da sahuru kapat topu:) Ama davulcu hiç görmedim. Sonra sonra tvde falan "nerede o eski Ramazanlar" geyiğini duya duya mıdır nedir, bir kaç mahallede davulcu hareketi başladı. Onlardan biri de annemlerin mahallesi. Çok muzdariptiler taa ki bu seneye kadar. Bu sene davulcu yok, huzurları var:) Bir de sanki çok önemli ve vazgeçilmez iş yapıyorlarmış gibi, Ramazan ayının ikinci yarısından sonra bahşiş toplamaya gelirlermiş. Annem hep şikayet eder dururdu. Çünkü davulcu arka sokak, ön sokak arasında gider gelirken, onların apartmanın etrafında dolanırdı. Gece sessizliğinde azıcık uyumaya çalışan zavallı annem her geçişlerinde uyanırdı. Zaten ezelden beri uyku problemi vardır. Velhasıl teknoloji iyidir, iyi. Kurarız saati, telefonun alarmını, tamamdır. Ramazanın başında 1 gün teknolojiye rağmen de sahura kalkamadık ya, o da davulcunun göz etmesi olabilir zannımca:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sahi kapat davulu da vardı dimi?Hahaha kesin davulcu gözetmiştir, yoksa teknoloji candır

      Sil
  9. Davulcu görürsem aklıma gelirsiniz :) Geçmiş olsun...

    YanıtlaSil
  10. Canımsın ya kıyamam seneye davulcu da kalmaz belki canom senin şu ağrıların geçsin de.

    YanıtlaSil

☼ Reyhan'a Yorum Bildir ☼

UNUTMA

Öleceğimiz son günden bugüne bir perspektifle bakacak olsaydık,kararlarımız çok farklı olurdu.(Leadbeater)