Gıda takviyesi pazarı, sektöre giren
yeni ürünler, marka ve firmalarla her geçen gün büyüyor. Türkiye'de reçetesiz
satılan gıda takviyeleri ve vitamin pazarı, yarım milyar dolara koşuyor.
Türkiye’yi üretim üssü yapma hedefiyle Kasım 2011’de ülkemizdeki faaliyetlerine
başlayan, vitamin ve gıda takviyeleri alanında ise sektörün liderleri arasında
yer alan Alman ilaç şirketi Euro OTC
Pharma pazardaki yükselişini sürdürüyor. Bu yıl 7 milyon kutuluk bir satış
rakamını hedefleyen firma EuRho® Vital markası
ile Türkiye pazarında önemli bir yere sahip olmayı ve
ülkemizi kendileri için Orta Doğu pazarının merkezi yapmayı amaçlıyor.
Reçetesiz İlaçta Alman Devi Euro OTC Pharma…
1993 yılında eczane, hastane, ilaç
ham madde toptancıları ve endüstriye aktif ham madde, yardımcı madde, yüksek
kaliteli formülasyonlar, doğal ekstraktlar, reçeteli ve reçetesiz ilaçlar
tedarik etmek üzere kurulan ve Almanya ilaç ham madde pazarının önemli
tedarikçilerinden biri durumuna gelen Euro
OTC Pharma, 2005 yılından bu yana da yüksek kalitede gıda takviyeleri,
reçetesiz ilaçlar ve kozmetiklerin uluslararası pazarlara tedariğini sağlıyor. Euro OTC Pharma’nın bu alandaki
lokomotif markası EuRho® Vital yelpazesinde
değişik formlardaki (likit, kapsül, tablet, merhem ve losyon) yüksek kaliteli
gıda takviyeleri, reçeteli ilaç ve kozmetikler bulunmaktadır. Yıllık cirosu 50
milyon Euro civarında olan Euro OTC
Pharma’nın yıllık yaklaşık %30 büyüme hızı bulunuyor. Euro OTC Pharma, Almanya ve Türkiye’de kendi şirketleri ile
varlığını sürdürüyor. Öte yandan ağırlıklı olarak yakın ve Orta Doğu’da olmak
üzere İran, Bahreyn, Hindistan, Ürdün, Kuveyt ve Birleşik Arap Emirlikleri ve
Litvanya’da dağıtım şirketleri ile çalışmalar yapıyor.
Pazarın Beklentisine ve Ülkenin Kanunlarına Uygun Ürünler…
Euro OTC Pharma;
esnek, hızlı, müşteri odaklı hizmet anlayışı ile hareket ediyor. Bu sayede ürün
portföyünü kapsamlı kalite kontrol unsurları ile geliştirerek ulusal ve
uluslararası pazar koşullarına sürekli adapte ediyor. Ürünlerin yüksek
kalitesi, firma bünyesindeki kapsamlı kalite kontrol laboratuvarlarındaki
analizler ile sağlanıyor. Bu laboratuvarlarda yapılan analizlerde GMP
standartları uygulanırken, analiz ve kontroller mevcut spesifikasyonlara göre
sorumluluk bilinci ile yerine getiriliyor. Yüksek nitelikli ekibi ile Euro OTC Pharma, müşterilerinin kalite
beklentilerine ve kanunlara çabuk uyabilmektedir. Düzenli olarak pazar
araştırmaları gerçekleştiren firma, araştırma sonuçlarına göre ürün portföyünü
yeniliyor. Euro OTC Pharma, yabancı
pazarlar için sorumlu ve güvenilir olarak gerekli yasal yükümlülükleri de
gerçekleştiriyor. Ülkelerle ilgili ruhsat dosyaları alınırken ülkenin kanunları
ve tüm gerekli spesifikasyonlar; Helal, BSE/TSE, Sağlık Sertifikası, Serbest
Satış Sertifikası vb. sertifikalar ile belgeler hazırlanıyor.
Türkiye Pazarı 150 Milyon Dolarlık Hacme Ulaştı…
Türkiye’de kaliteli vitamin ve gıda
takviyelerine olan ihtiyaç gün geçtikçe artıyor. Konuyla ilgili olarak yapılan çalışmalar, Türkiye pazarının çift
haneli büyüme beklentisinde olduğunu ve birkaç yıl önce sadece 30 milyon dolar
civarında bir hacme sahip olan pazarın bugün 150 milyon dolarlık hacme sahip
olduğunu gösteriyor. Euro OTC Pharma,
firma olarak EuRho® Vital markasıyla
bu talepleri karşılamak üzere Türkiye'de ürün portföyünü genişletmek ve ülkeye
özgü ihtiyaçlara cevap vermek istiyor. Dünya pazarlarındaki gücünü artırmayı
amaçlayan Euro OTC Pharma, Türkiye
pazarında büyük potansiyel görüyor. Marmara Bölgesi’ndeki yapılanmasını
tamamlayan firma, kısa vadede İzmir, Çukurova, Antalya ve Ankara'da satış
ofisleri kurarak ülkemize yatırım yapmaya devam edecek. Euro OTC Pharma, üretimin temel kısmını Almanya’da
gerçekleştirirken pazarın gelişimine bağlı olarak, üretim proseslerinin bir
bölümünü Türkiye’ye taşımayı da düşünüyor.
EuRho® Vital’in farkı “Düşük Ama Yeterli Dozaj”…
EuRho® Vital markasıyla Türkiye
pazarında birçok rakiple mücadele eden Euro
OTC Pharma, ürünlerini sağlıklı beslenme ihtiyacına uygun, hedefe yönelik
dozaj prensibi ile diğerlerinden ayrıştırıyor. “Düşük ama yeterli dozaj”
prensibiyle hareket eden firmanın, katı form ürünleri de blister ambalajlarda
olması sayesinde hijyen açısından avantaj sağlıyor.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
☼ Reyhan'a Yorum Bildir ☼