23 Temmuz 2013 Salı

Samsun tatilimizin önemli durağı Çarşamba'm

Bu yıl tatil kredimizi Kocam ve benim memleketim olan Samsun'dan yana kullandık.İşte o tatilden biraz detay vereyim dedim sizlere..

Samsun'da ilk durağımız kayınvalidemler oldu.Samsun'u gezdik biraz.Bir AVM müdavimi olarak Samsun'umda Piaza,Lovelet AVM vb. lerinin açılması hoşuma gitmedi değil, bol bol gezdim,hoş şeyler aldım,bir ara paylaşacağım onları.

Sonra Çarşamba'ya geçtik.Ablamlarda torunları Nurefşan 'ım ve onun kardeşi yeni bebiş Kerem'cimle vakit geçirmek çok iyi geldi bana..Bebekleri seviyorum ben yahu!

Ertesi gün ablamın kızı canım Seyhan'ıma gittik.O da tam kapıdan çıkıyordu kuyumcuda işi varmış,biz de ona takıldık.


Beklerken akvaryumda balıkları izledim.Küçüklüğümden beri çok severim bu işi.Ben ilkokula gitmezken bizim bakkalımız vardı, hani şu mahalle bakkalı olanlardan.Babamın işi olunca bazen annem dururdu, beni de götürürdü.Ben sıkılınca da hemen bakkalın altındaki komşuya bırakırdı beni, ben orada saatlerce akvaryumdaki balıkları izler, hiç de sıkılmazdım.Burcum balık, izlediğim balık:)


Gördüğünüz Yeşilırmak..Çarşamba ırmak kenarlarını ne güzel düzenlemişler..Çarşamba'yı Yeşilırmak ikiye ayırır.Bu taraftaki öbür tarafa "karşı geçe" der, diğer taraftaki de bu tarafa karşı geçeder, kısacası ben karşının geçesiyim:) Biz de karşıya geçtik, bir kamu kurumunda işimiz vardı, ama kamu kurumu evlere şenlik, kimsenin konusuna hakim olduğu yok,komedi vesselam.Kendi çalıştığım kurumu tepesinde gezdirsin millet inanın ki! Kocam kurumlardaki vurdumduymazlığa çok sinirlenir,söylenir durur, zor aldım önünü:)


Yeşilırmak üzerinde benim gençliğimde 2 köprü vardı, sonradan 3. köprü yapıldı, fotoda gördüğünüz köprü de böylelikle araç trafiğine kapatıldı, iyi oldu.Bu köprüden az geçmedim ortaokul ve lise yıllarında..Türk bayrağı asılı olan bina Çarşamba Belediyesi,ben bekarken inşa edilmişti ve projesi çok hoşumuza gitmişti.

Neyse Seyhan'ımlara geri döndük,o gün de Çarşamba'nın pazarıydı.Seyhan'ım yorulmuş, acıkmış, yemek yardımına annesini yani ablamı da çağırmış, ben de ucundan tuttum.Çocuklar da acıkmıştı,onlara acil tarafından ekmek arası köfte,domates,biber, soğan verdik ayranla beraber, sus payı olarak:)


Sonra bizim sofrayı kurmaya başladık.Çarşamba'da turşusuz olunmaz..Güzelim salatalık turşuları..


Tavada hazır yufka ile su böreğimiz yapıldı, Seyhan o kadar büyük bir tava almış ki, valla ben kaldıramadım, olsun teyze geniş geniş börek iyi oluyor diyor beceriklim.



Bu biberleri önceki akşam bir köy yemeğine davetlilermiş, oradan bahçeden vermişler, şahaneydi tadı.


Köftelerimizi de yaptık,karpuzumuz, salatamız derken doyuverdik..


Sonra abimlere geçtik,abimin büyük oğlu Murat'ım Ankara Üniversitesi Dişhekimliği Fakültesi'nde okuyor, o henüz gelmemişti Ankara'dan.Kızı Elif'cim de Vezirköprü' de Anaokulu öğretmenliğini bitirdi, pazar günü de 4 yıllığına geçmek için sınava girdi, umarım kazanır.Elif zaten güzel bir kızdı, daha da bir güzelleşmiş,çok da tatlı olmuş.Gittiğimizde yengem su böreği açıyordu, ah bu kadın hiç üşenmez, hiç gocunmaz, pasa yapar yedirir.Büyük oğlum dayısını çok sever, konuşmalarını çok komik bulur, evde çocuklardan sadece Ferhat vardı, o da kocaman adam olmuş,onunla bilgisayar başından kalkmadılar o gece.


Ertesi günü Çarşamba'nın oranın şivesiyle mal kanaresine (Büyük-küçükbaş hayvanların satış yeri) gittik, ama taşınmıştı.


Yeni yerini bulmak zor olmadı, işte burasıı..İlk başta kimsecikler yok gibi duruyor ama, bir süre sonra hayvan sesleri duyuluyor, buradan bir koyun aldık, yeni arabamız için,hem 'akraba i taallukat' a dağıtılır, hem de çer çocuk mangalını yer babında.Allah kabul etsin..

Sonra Terme'ye doğru yol aldık,Yok yok koyunu arabaya atmadık, sadece biraz beh verdik( senin anlayacağın depozito), sonra gelip alacağız dedik.Terme'de eltimler var, yeni ev aldılar, eltim ev için tevhid  yapacaktı, sağolsun bizi beklediler, çok da uğraştı denk getirmek için.Terme yazısını daha sonra yazalım..

Sevgi ile...



19 yorum:

  1. aaa bi selamlaşsaydık madem buralara kadar gelmişsiniz ...

    YanıtlaSil
  2. Çarşambadan gelin aldık. Ablam Şker fabrikasından emekli ve çok tanıdığım var. Bilirim o karşı geçeli köprüyüde. Sevgiyle..

    YanıtlaSil
  3. Ayyy şehirime gelmişsiniz de haberim yokmuş :) Bende yakında Çarşamba'da olacağim :) Özlemişim orayı.

    YanıtlaSil
  4. Bir Ege'li olarak Karadeniz gezisi çok istiyorum ama kısmet olmadı hiç
    ne güzel anlatmışsınız oraları sahiplenerek
    1 sene önce İzmir'den Eşimin memleketi Mersin'e taşındık
    memleket hasretim depreşti sanırım :)

    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım gidersiniz,güzeldir Karadeniz'imiz.Teşekkürler.Sevgiler..

      Sil
  5. Çok güzel anlattmışsın, çok doğal olmuş :)

    Ancak yemek resimlerine gelmeden önce "İftardan sonra okunmalıdır!" gibi bir uyarı yapsaydın. O börekleri gördükten sonra iftara kadar dayanamam çünkü ben :)

    Ellerine sağlık :))

    YanıtlaSil
  6. karadenize gitmek nasip olmadı bakalım belki birgün nasip olur.sevgler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım kısa sürede nasip olur, beğeneceksiniz..Sevgiler

      Sil
  7. insanın memlekti bir başka oluyor.
    Diğer yazını da okudum da şöyşe bir sılayı rahim yapıp gelmek istedimm

    YanıtlaSil
  8. merhaba güzel şehrimi ne de güzel anlatmışsın.bende bir çarşambalı olarak köprünün tadını çok iyi bilirim.Gerçi artık hep 3. köprüyü kullanıyorum ama ortadakinin yeri ayrıdır hep.Bazen burada yaşamak zorlaşsada yinde sebzesi meyvesi ve güzelliği yetiyor sanırım.ben adana gelini olarak yazın adanlı kışın çarşambalıyım:))yine gel bekleriz:))sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaa ne çok hemşerim varmış,bir gün görüşmek üzere..Sevgiler..

      Sil
  9. Bak gene turşu ya :) cano sana geldiğimde turşu isterim ona göre ;) yediğiniz içtiğiniz afiyet olsun. Çarşamba'yı da turladım sayende karşının geçesi :) öperim canım benim arabanızla güze,uzun ve mutlu tatillere gidin inşallah.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gel hallederiz.Sağolasın cnm.Turlanman iyi oldu.Sağolasın, amin tatlım

      Sil

☼ Reyhan'a Yorum Bildir ☼

UNUTMA

Öleceğimiz son günden bugüne bir perspektifle bakacak olsaydık,kararlarımız çok farklı olurdu.(Leadbeater)