25 Temmuz 2013 Perşembe

Samsun tatili fotolarına devam

Samsun Çarşamba'dan sonra durağımız Terme idi.Buradaki yazımda belirttiğim gibi eltimler Köyden Terme'ye taşındılar yeni aldıkları ev için de tevhid yaptılar.Tevhid işin erbabına Kur'an okutturma, katılanların okudukları Kelime-i Tevhid'lerin duasını yaptırma olayıdır bizim memlekette.

Bakın o gün ikram için neler hazırlandı?=


Bu yemek Samsun'umuzun meşhur keşkeğidir.Aşurelik buğday ve et/tavuk ile yapılır.Pişince de üzerine kzıdırılmış tereyağı gezdirilerek ikram edilir.Çok severim..



Ayranlar ikram edilmeyi bekliyor.


Baklavalar açılmış, ikram tabaklarını hazırlarken ben malı götürdüm tabii, ev baklavasını çok severim.


Salatalık turşusu nefisti.


Tavuklu pilavımız, tencere tencere pişirilip, bu büyük tencereye toplandı, zira evde ancak böyle kocaman pilavlar yapılabiliyor:) 


Yemek öncesi gül suyu ile çikolata ikram edildi.


İşte servis tabağı..Epey kalabalıktı.İki daire kullanıldı.Çok güzel geçti, epeydir görmediğim akrabaları görme şansım oldu gelenler arasından.

Eltimin evi çok güzel, hele bir balkonu var beni oraya bıraksınlar pasa kitap, gazete vs. okuyayım.Güle güle oturun canlarım..

Şimdi acil iş çıktı, görev kutsaldır, Reyhan kaçar..

29 yorum:

  1. evet keşkeği çok güzeldir oranın canım çekti bak :) Afiyet olsun. Hayırlı ramazanlar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olsa da yesek..Teşekkürler..Hayırlı ramazanlar

      Sil
  2. Allah kabul etsin tevhidinizi, sevaplar ve ikramlar ölmüşlerinizin ruhlarına gitsin inşaAllah! İkramların güzelliğine diyecek yok.. bol bol yapılmış ne güzel. Hepside çok güzel görünüyor.. Bizim oralarda da okumalar yapılır bol bol dağıtılr. Malesef İstanbul'da insanlar gölgesinden korkuyor telaşe olur diye. :)

    Tavuklu keşkeğin tarifini verirseniz denerim inşaAllah.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin,evet telaşı çoktur hakikaten, ama tadı da başkadır.

      Tarifi net ölçülerle vereyim o zaman yakında..

      Sil
  3. ayyyy benim annem termelidir, ben de koyu samsunlu:) Keşkek taparak sevdigim yemeklerden biridir! şimdi deli gibi canım keşkek çekti! üstüne mis gibi tereyagı gezdirilmişinden <333
    allah kabul etsin dualarınızı ^.^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vay hemşerim, karşılıklı bir keşkek yiyelim..Aminn

      Sil
  4. Reyhan hanım babam çarşambalıdır , annem termeli.geçen günkü çarşamba yazan yazınız dikkatimi çekince okumuştum ne de olsa kendi toprağımın adı geçiyodu :) bugün de terme adını duyunca gene okudum ve mevlid lerdir keşkeklerdir felan bana memleketimi hatırlattı bi an :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hemşerilerimin sayısı artıyor:)Memleket havası estirdiysem ne mutlu bana..

      Sil
  5. Ben sadece keşkek alayım o zaman, o gözlerin hepsine keşkek olursa sevinirim :) Allah kabul etsin. Yeni evleri hayırlı olsun, güle güle otursunlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seni keşkekçi, aynı bensin:)Amin, çok merci

      Sil
  6. Allah kabul etsin tevhidinizi.
    Ramazan ayinda bu kadar guzel bir olay icin bir araya geliyorsunuz ne mutlu sizelere

    YanıtlaSil
  7. Allahh kabul etsin canim unye yede gecmelisin harika bir yer...

    YanıtlaSil
  8. Keskek varken kim pilavi tursuyu naapsinnnn ♥♥
    Ama ev baklavasina hayir demem carpilirim :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim gibi obursun ama zayıfsın,döverimmm:)

      Sil
  9. Allah kabul etsin.
    Keşkek de her şehrin meşhur yemeği maşallah :)

    YanıtlaSil
  10. Allah kabul etsin canim rustemovasona.blogspot.com

    YanıtlaSil
  11. Allah kabul etsin. Ama daha iftara çok varrrr. Ben akşama doğru mu gelseydim :))

    YanıtlaSil
  12. Eltine hayırlı ugurlu olsun inşAllah, huzurla geçsin günleri.. Sanada bol bol bol balkonlu alanlar nasip olsun ömrün boyu :) Bizim oranın yemeğini alıp adına keşkek demişsin abla, adı herise onun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağolasın canım.Aminnn.Hadi ya, siz yapmışsınızdır o işi:)

      Sil
  13. Eltin sağlık ve huzurla otursun yeni evinde inşallah canom. İkramlar çok güzel görünüyor özellikle turşu olsa da yesem tabii iftarda :)

    YanıtlaSil

☼ Reyhan'a Yorum Bildir ☼

UNUTMA

Öleceğimiz son günden bugüne bir perspektifle bakacak olsaydık,kararlarımız çok farklı olurdu.(Leadbeater)