28 Temmuz 2013 Pazar

Ey marka! Benim hayatımı kolaylaştırmak için sen ne yapıyorsun?

Zaman Gazete'sinde Melih Arat'ın "Kendi hayatınızı kolaylaştırın" başlıklı buradaki yazısı markaların müşteri hayatını kolaylaştırmak adına hoş örnekler barındırıyor.
Hepimizin markalarla yaşadığı olumlu olumsuz bir sürü anısı vardır.Peki müşteri hayatını dolayısıyla kendi hayatını kolaylaştıran markalara siz örnek verebilir misiniz?
Lütfen sorumu es geçmeyin çok merak ediyorum.
Ya siz sevgili marka, sizde durumlar nedir?



14 yorum:

  1. canim ben de markalara cok onem veriyorum bilhassada burberry :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Burberry deyince geçen yaz Antalya'da bir beden büyük geldiği için alamaığım güzelim Burberry trençkot geldi aklıma:)

      Sil
  2. Marka takıntım yok. Ama marka aldıklarım da az değil. Marka bir ayakkabı üstüne kendi diktiğim upucuz maliyetli bir kıyafeti giyebilirim rahatça. Yazarın ilk örneği olan eline numara tutuşturulması hikayesi bence hayatı kolaylaştıran değil, müşteriyi aşağılayan bir durum. Sen potansiyel hırsızsın, dur ben sana önlem alayım diyor resmen. Ben böyle bir markayı tercih etmem doğrusu. Ama arabanın değiştirilmesi falan elbette güzel. Bir kaç sene evvel buzdolabım bozuldu. Arçelik buzdolabıma bakmaya geldi, dolap kısmındaki yiyecekler perte çıktı ama dondurucudakiler iyi durumda olduğundan onları kurtarmak üzere, yarım saat kadar sonra küçük bir derin dondurucu gönderdiler. Bu çok şık bir muamele oldu benim için, doğrusu bunu beklemiyordum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mango ve H&M'de de vardı numara tutuşturma,ama Mango bırakmış sanırım bu uygulamayı, haklı olabilirsin bu konuda.Arçelik'le ilgili çok kötü bir hikayem var benim de..

      Sil
  3. Marka takıntım yok :) Çünkü ben bu işlerin biraz şans olduğunu düşünüyorum.Mesela kimi Arçelikten çok memnun kimi evime sokmam diyor.Bazen 5-10tl ye bluz alıyorsun yıllarca giyiyorsun bazen 45-50 tl veriyorsun 2 giymeye tiftik oluyor.Bir de burda önemli olan müşteri memnuniyeti.Mesela en son çocuklara bisiklet aldık şu itmelilerden. Kolisinden birin güneşliğinin bir tarafı kırık çıktı.İmalatçısını bulduk ve aradık.Ertesi gün 4 tane parça gönderdiler şok olduk eşimle işte esnaflık bu dedik...

    YanıtlaSil
  4. Benim içinde hayatımı kolaylaştıran markalar çok önemli doğrusu,müşteri memnuniyetini prensip haline getiren yerlerden alışveriş yaparak ne kadar kar ettiğimizin farkında değiliz çoğumuz..
    Linkteki yazıyı okudum fakat TR.de bu kadarı ne mümkün demekten kendimi alamadım.Azda olsa çok şükür varlar artmaları ümidiyle..

    YanıtlaSil
  5. Yazıyı okuyunca aklıma geçenlerde gittiğim ikea frankfurt geldi.Oradaki anne bebek bakım odasına hayran kaldım.Emzirme sırasında rahat edecegi battaniyeden tutun da ,ıslak mendili bezleri,el hijyen sabunu, küçük abla veya abi için küçük bir oyun köşesi,herşey detaylı düşünülmüş.insana hizmet budur işte..

    YanıtlaSil
  6. Müşteri memnuniyetine önem veren markalar olduğu kadar bizi tınlamayanlarda dolup taşıyor ortalıkta. Mesela bir keresinde markafoniden siparisimi iptal ettirmek istedim ve anında dönüş yaptılar islemi onayladilar. Yada Mango'dan bir çanta aldım 6 ay önce ve çantanın derisi dökülüyor müşteri hizmetlerindeki kadın iade almamak için dirensede yakın zamanda iadesini yapacağım çantanın. :)

    YanıtlaSil
  7. Yazarın yazısını okudum. Arada insan farkı var bence. Yurt dışında insanlar müşteri memnuniyeti için çalışıyor. Ülkemizde pek çok yer Fırma memnuniyeti için çalışıyor. Arada müşteri memnuniyeti için uğraşan bir kaç marka var onları tenzih ediyorum. Ama 10 sene öncesine göre daha iyi durumdayız :)

    YanıtlaSil

☼ Reyhan'a Yorum Bildir ☼

UNUTMA

Öleceğimiz son günden bugüne bir perspektifle bakacak olsaydık,kararlarımız çok farklı olurdu.(Leadbeater)