9 Ocak 2011 Pazar

Çocukluğumun Marianna' cı nineleri



80' li yıllardı sanırsam.Her sabah saat 10:00 a gelirken mahallenin kodamanlarını bir telaş alırdı, her biri televizyon olan bir eve kapağı atmaya çalışırdı.Bizim ev de en çok tercih edilenlerden biriydi..

-Reyhannnn gızımmmm..Marianna başladı mı? nidaları inletirdi mahalleyi.Sanırsın ben Marianna' nın mahallemiz sorumlusuyum.

-He, Şadiye nine başladı derken dışım, içim yuh be Şadoş bir kez de kaçırsan şu diziyi çatlarsın dimi derdi.O zamanki içimi kınıyorum huzurlarınızda, ne kadar ayıp,iç başka dış başka.

Sonra Kibar Teyze' nin sesi duyulurdu..

-Reyhan' ımmmm..Gızımmmmm dediğinde anında 

-He Kibar Teyze başlıyo, başlama cıngılı çaldı , koşşşşşş derken dışım, içim sen de kusur kalma emi Kiboşum derdi.Kiboş 2. evliliğini yapmıştı 2. evliliğiydi kocasının da.

Akabi Rüveyda nine seslenirdi..

-Dağlar gızı Reyhannnn..

-He nine he gel gel, başlıyo..derdim o sözünü bitirmeden.Gidişat belliydi, niye yorulsundu ki cümle tamamlayarak.

Rüveyda nine cüssesi ve yaşından beklenmedik bir çeviklikle 3 adımda soluğu bizde alırdı.

Rüveyda Ninenin çok güzel kızları vardı, hepsi de evliydi ve çok bilmişlerdi.Gurur duyardı onlarla hep.Bizi de çok severdi kızları ilgileniyoruz analarıyla diye..Daha ne olsundu analarına Marianna' nın bir bölümünü bile kaçırtmadık, full yanii..

Şimdiki aklım olsaydı, bunları sıraya dizer, kapıdan tek tek sorguya çeker, bir önceki bölümden sorduğum soruları yanlış cevaplayan olursa almazdım içeri:)

Sonra Marianna başlardı, ninoşlar pür dikkat..

İlk başlarda tam bir kazma olan Luis Alberto, sonraları az rüylarımızın prensi rolünü üstlenmediydi.

Marianna da aslen çok güzel olmamakla birlikte sık sık o zaman da dile getirdiğim üzere makyajla zaman zaman harika bir şey olurdu.

Bir de çok şanslıydı, hizmetçi olduğu evdeki zengin aile oğlu en nihayetinde ona tutuluyordu, nerde görülmüştü böylesi şans.

İster istemez hülyalarımız da bu yöne meylederdi.

O zaman anlayamadığım nokta hadi benim rüya hülya olayları böyle de bu ninecikler neyin peşindeydi? Çocuk aklım çözemezdi bunu bir türlü.

Diziden unutamadığım sahnelerden biri ise= 

Luis bir gün Mariannanın saçlarını okşadı ve ona çok güzelsin dedi.Marianna da iki eline tükürdü ve saçına sürüp saçına şekil vermeye çalışarak Luis' e güzelmiyim gerçekten dedi.

Marianna burada öyle saf ve temiz bir görüntü çizdi ki tükrük olayını görmezden geldi eminim Luis ve tüm Türkiye:)

Bu arada Marianna kayınpderden yana da oldukça şanslıydı, bu da dikkatimden kaçmamıştı o yıllarda..

Bahsi geçen ninelerin hepsi ebediyete irtikal etti, nur içinde yatsınlar.



9 yorum:

  1. sabah 10 da çıkan köle isaura değilmiydi..sanki marianna akşam 5-6 gibi çıkıyordu diye biliyorum..
    ay bir de hayat ağacı vardı ki hala unutmam o diziyi ve o yağuşuklu komiser kyle ı..:))

    YanıtlaSil
  2. Ben bu dönemlere yetişememiş fakat bundan ötürü fazlasıyla üzülen biriyim.Keşke bende o komşulukların en saf olduğu döneme yetişebilseydim.Herkesin içten,samimi,yardımsever olduğu o yıllar her zaman hayalimi süsleyecekler...Nur içinde yatsınlar.

    YanıtlaSil
  3. dizinin adı zenginlerde ağlar.Ne kadar fanatik izleyiciysek artık hala unutmamışım.Senin dediğin o tükrüklü sahneyi gülerek hatırladım...Şimdi varmı böyle yıllar sonra hatırlanacak diziler...

    YanıtlaSil
  4. ah bebek kedi kız, keşke yetişebilseydin..kendimi şanslı hissediyorum bu yüzden..

    YanıtlaSil

  5. TatLıGacı,saatini ben öyle hatırladım ama,Hayat Ağacı ise aklımda hiç kalmamış, tüh yakışıklıydı ha:)

    bebek kedi kız,evet canım çok şey kaçırmışsın, yok şimdi öyle komşular.

    akasya ağacı,bak ben ismini hiç hatırlamıyorum, bravo sana.O sahne dimi ama.Şimdi adam gibi dizi hiç izlemiyorum ki ben.

    TatLıGacı, evet şanslıydık kesinlikle.

    YanıtlaSil
  6. Ya sana inanmıyorum kızım yaşlanıyoruz be :)) Eduardo Capatillo vardı haha o öldü diye 3 gün yataktan çımayınca, babam İspanya'nın İbo'su kızım kıro musun sen dediydi haha :))

    YanıtlaSil
  7. bende o capotilloyu hiç sevmemiştim yaaa..çok kız suratlı buluyordum:))o sebepten diziyi bile takip etmedim..şişman bir kız ona aşıktı galiba, onu hatırlıyorum ama:))

    YanıtlaSil

  8. ஐ : ) STİL DİREKTÖRÜ ( :, evet be hacı yaşlılık kapıyı çalıyor.Ahahah çok yaşasın baban

    TatLıGacı,bense hiç hatırlamıyorum onu

    YanıtlaSil
  9. bizim evde de en çok babaannem hastasıydı :) Masalsı aşkları o yaş grubu çok seviyor galiba...

    YanıtlaSil

☼ Reyhan'a Yorum Bildir ☼

UNUTMA

Öleceğimiz son günden bugüne bir perspektifle bakacak olsaydık,kararlarımız çok farklı olurdu.(Leadbeater)